خبرگزاری کار ایران

مدیر کل نظارت بر دارو سازمان غذا و دارو:

هیچ داروخانه ای بابت تحویل دارو مالیات دریافت نکرده است

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۵۸۱

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: هیچ داروخانه ای بابت تحویل دارو مالیات برارزش افزوده از مشتریان دریافت نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان غذا و دارو ، مهدی پیرصالحی در پاسخ به شبهاتی که در خصوص اخذ مالیات برارزش افزوده از دارو مطرح است ، افزود: طبق قانون، دارو مشمول اخذ مالیات بر ارزش افزوده نمی شود.

وی با بیان اینکه موضوع ممنوعیت دریافت مالیات بر ارزش افزوده از دارو بر همگان بخصوص دست اندرکاران حوزه دارو و داروخانه ها مبرهن و آشکار است تصریح کرد: هیچ گزارشی به این اداره کل مبنی براینکه مبلغی بابت مالیات برارزش افزوده از مشتریان توسط داروخانه ها مشاهده نشده است.

پیرصالحی ادامه داد: موضوعی که ممکن است موجبات این شبهات را فراهم کرده باشد عدم آگاهی مردم در تفاوت بین قوانین مالیاتی مکمل های غذایی و دارو است چرا که مسئولان امور مالیاتی ، مکملهای غذایی را مشمول اخذ مالیات بر ارزش افزوده دانسته اند.

وی گفت: به همین دلیل افرادی که در قبال دریافت اینگونه فراورده ها وجهی بابت مالیات پرداخت می کنند گمان می کنند که مسئولان داروخانه در قبال تحویل دارو از آنها مالیات اخذ کرده اند.

پیرصالحی خاطر نشان کرد که علاوه بر مکمل های غذایی، فرآورده های آرایشی و بهداشتی نیز بر اساس قانون ملزم به پرداخت مالیات برارزش افزوده هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز