خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تاکید کرد:

ضرورت احداث یتیم‌خانه‌های تخصصی در شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۷۵۱

عضو شورای شهر تهران بر ضرورت احداث یتیم‌خانه‌های تخصصی در شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس جدیدی در جمع خبرنگاران درباره ضرورت احداث یتیم‌خانه‌های تخصصی در شهر تهران گفت: باید به موضوع آسیب‌های اجتماعی نگاه تخصصی و ریشه‌ای داشت.

وی افزود: ضروری است؛ همانطور که در تهران گرمخانه و کمپ ترک اعتیاد برپا کرده‌ایم در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی کودکان بی‌سرپرست نیز به صورت تخصصی اقدام کنیم چرا که 50 درصد از آسیب‌های اجتماعی به افراد بی‌سرپرست و اشخاصی برمی‌گردد که سایه پرمهر پدر و مادر را ندارند.

جدیدی در ادامه بیان کرد: به شهرداری پیشنهاد دادم که در سطح تهران و در 5 پهنه شمال، جنوب،‌ شرق،‌ غرب و مرکز  5 مکان را به عنوان یتیم‌خانه تخصصی با کمک مراکز دولتی و خصوصی برپا کند.

وی تاکید کرد: در این مراکز نباید فقط به نگهداری از کودکان توجه کنیم، بلکه باید رویکرد ما آموزش‌محور  و ایجاد شغل و تخصص برای این کودکان باشد.

وی در خصوص ساخت درالایتام در خیابان پیروزی گفت: این موضوع تصمیم مدیریت شهری بوده و امیدوارم به عنوان یتیم‌خانه جنوب شرق تهران به صورت پایلوت شروع به کار کند تا برای چهار پهنه باقی‌مانده نیز به صورت علمی‌تر و هدف‌مندتر این کار را جلو ببریم.

جدیدی همچنین در خصوص اینکه زمین پیروزی برای ساخت ایستگاه مترو بوده و چه کسی این تغییر کاربری را دستور داده است، گفت: این کار بر اساس دستور شهردار انجام شده و قبلا نیز در این خصوص از وی سوال شده است و شهردار باید در این خصوص پاسخگو باشد، امادر برخی مواقع شهردار می‌تواند زمین را تغییر کاربری دهد.

وی افزود: بهتر است؛ به جای ساخت مجتمع‌های تجاری در این زمین‌ها یتیم‌خانه احداث شود تا سرانه‌ رفاهی بالاتر رود و اگر نیاز باشد؛ طرحی دو فوریتی برای این کار را به شورا می‌آوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز