خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل انجمن بیماران ام اس :

هزینه درمان بیماران ام اس در ماه یک میلیون تومان است

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۸۸۰

مدیر عامل انجمن بیماران ام اس گفت: به دلیل شرایط خاص بیماران ام اس آنها باید از دارو‌های مکمل استفاده کنند که پوشش بیمه‌ای ندارد و هزینه‌های زیادی را نیز به بیماران تحمیل می‌کند.

سید حسن وزیری درباره وضعیت درمان و داروی بیماران ام اس به خبرنگار ایلنا گفت: مشکلی برای تامین دارو‌ها نداریم، اما مشکل قبلی همچنان پابرجا است و بیماران برای تامین دارو‌های خارجی مبالغ زیادی پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش بر این است که تولیدات داخلی بیشتر در نسخه پزشکان باشد، اما به دلیل شرایط خاص برخی بیماران، پزشک ناگزیر است داروی خارجی تجویز کند، گفت: الان بیش از 70 درصد داروی بیماران تولید داخل است.

وزیری تاکید کرد: مشکلات این بیماران بیشتر شامل مسایل اجتماعی و بیشتر مربوط به اشتغال می‌شود. گرچه بحث اشتغال مربوط به کل کشور است، اما تعداد زیادی از بیماران ما با این مشکل مواجه هستند.

وی تصریح کرد: مشکل دیگر بیماران ما بحث هزینه‌های درمان است. بیماران ما در حوزه توان بخشی در تعرفه‌های بیمه‌ای و هزینه‌های توانبخشی ما با مشکل مواجه هستند. که امیدواریم بتوانیم در این زمینه از بیمه‌ها امکانات بهتری بگیریم.

مدیر عامل انجمن بیماران ام اس درباره هزینه‌های ماهانه بیماران ام اس گفت: به صورت میانگین این هزینه‌ها  900 تا 1 میلیون تومان می‌شود که شامل درمان و دارو‌است. به دلیل شرایط خاص بیماران ام اس آنها باید از دارو‌های مکمل استفاده کنند که پوشش بیمه‌ای ندارد و هزینه‌های زیادی را نیز به بیماران تحمیل می‌کند.

وی تاکید کرد: برای بهتر شدن پوشش بیمه‌ای بیماران ام اس با بیمه‌ها صحبت کرده‌ایم که این بیماران از بیمه‌های تکمیلی استفاده کنند تا هزینه‌های حاشیه‌ای این بیماران کمتر شود، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز