خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

وضعیت تخریب‌ها در بافت تاریخی شیراز به کجا رسید؟

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۸۹۰

در حالی که از آغاز تخریب مجدد بافت تاریخی شیراز کمتر از یک ماه می‌گذرد، هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چه تعداد خانه تاریخی در این تخریب‌ها آسیب دیده است، اما مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس به طور قاطع اعلام کرد که سه خانه تاریخی تخریب شده است و این تخریب‌ها متوقف شده و دیگر تخریبی رخ نخواهد داد.

مصیب امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد آخرین وضعیت بافت تاریخی شیراز اظهار کرد: تخریب‌ها در این بافت از حدود سه هفته پیش با پیگیری‌های صورت گرفته متوقف شده است.

وی ادامه داد: در این سری از تخریب‌ها سه خانه به اضافه یک نانوایی تخریب شد.

وی در پاسخ به این که آیا خانه تاریخی نیز برای تخریب تخلیه شده است یا خیر، گفت: من از تعداد خانه‌های تخلیه شده اطلاعی ندارم.

 این درحالی است که سیاووش آریا کنشگر حوزه میراث فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: تاکنون 5 خانه تخریب شده است و حدود 5 خانه تخلیه شده است.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر تخریب‌ها در بافت تاریخی شیراز متوقف شده‌اند.

وی ضمن ابراز نگرانی از آغاز مجدد تخریب‌ها افزود: متاسفانه درست پس از بازدید معاون میراث فرهنگی از بافت تاریخی شیراز دو خانه تاریخی تخریب شده‌اند، بنابراین این نگرانی وجود دارد که مجددا این اتفاق رخ دهد.

گفتنی است؛ حدود 9 ماه پیش نیز برخی از دستگاه‌ها اقدام به تخریب بافت تاریخی شیراز کرده‌اند که پس از درخواست رئیس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی این تخریب‌ها متوقف شد، اما برخلاف انتظار مسئولان و کنشگران این حوزه این اتفاق مجددا در خرداد ماه سال جاری آغاز شد. هر چند که این تخریب‌ها اکنون پایان یافته است، اما با توجه به تجربه گذشته و عدم معرفی خاطیان آن، هنوز بیم آن می‌رود که این حادثه ناگوار دوباره از سر گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز