خبرگزاری کار ایران

با ۱۶۷ رای موافق؛

فانی٬ وزیر آموزش و پرورش باقی ماند

در پایان رای گیری بررسی طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش٬ فانی با رای موافق نمایندگان همچنان به وزیر باقی ماند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، در جریان استیضاح علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش پس از استماع سخنان مخالفان و موافقان استیضاح٬ در صحن علنی مجلس و همچنین صحبت‌های فانی، بررسی طرح استیضاح به رای گذاشته شد.

بر این اساس در پایان رای‌گیری، از 256 رای نمایندگان٬ علی اصغر فانی با 167 رای موافق٬ 76 رای مخالف و 13 ممتنع٬ همچنان به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم باقی ماند.

- در جلسه بررسی استیضاح  وزیر آموزش و پرورش٬ ابتدا نمایندگان موافق استیضاح ( مخالفان فانی)؛ جبار کوچکی نژاد، نادر قاضی‌پور، مهدی موسوی‌نژاد، حامد قادر مرزی، فرهاد بشیری، محمدسعید انصاری، محسن علیمردانی، محمود شکری و احمد آریایی‌نژاد نطق‌های خود را بیان کردند.

- پس از مخالفان وزیر٬ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به ایراد سخنرانی پرداخت که شرح اجمالی از مدت تصدی وی در این وزارتخانه بود.

- غلامرضا تاجگردون و غلامرضا مصباحی مقدم٬ نمایندگان موافق ابقای وزیر آموزش و پرورش بودند که پس از سخنرانی علی اصغر فانی صحبت کردند

- محمد قسیم عثمانی و سید حسین نقوی حسینی٬ نمایندگان مخالف فانی (موافق استیضاح) بودند که پس از تاجگردون و مصباحی مقدم سخنرانی کردند.

- سخنان عثمانی و نقوی حسینی بسیار تندتر از سایر نمایندگان بود که در انتها ایراد شد و پس از آن فانی با صحبت خود٬ مجددا به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

- در پایان از جمع از 256 نماینده٬ فانی با 167 رای موافق٬ 76 رای مخالف و 13 ممتنع٬ به عنوان وزیر آموزش و پرورش ابقا شد.

کد خبر : ۲۸۵۹۹۰