خبرگزاری کار ایران

فتاح تاکید کرد:

ضرورت پیشگیری از همپوشانی افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۱۸۰

رئیس کمیته امداد در نشست مشترک با رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هر دو نهاد باید به دور از تعصبات با همفکری، هم افزایی و با هدف ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف با یکدیگر همکاری کنند، گفت: با تطابق لیست افراد خدمت گیرنده از هم پوشانی افراد تحت پوشش پیشگیری کنیم.

به گزارش ایلنا، «سید پرویز فتاح» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست مشترک با رئیس سازمان بهزیستی کشور که با هدف کاهش موازی‌کاری، افزایش خدمات و ارتقاء سطح توانمندسازی جامعه هدف برگزار شد، گفت: موازی‌کاری برای مملکت و نظام هزینه دارد و دو نهاد باید به دور از تعصبات با همفکری، هم‌افزایی و با هدف ارائه خدمات بهتر به جامعه هدفی که بین دو نهاد مشترک است، با یکدیگر همکاری کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به نگرانی که در خصوص موازی‌کاری دو نهاد در اذهان عمومی ایجاد شده است، افزود: این نگرانی باید به صورت منطقی برطرف شود؛ در مرحله اول باید با تطابق لیست افراد خدمت‌گیرنده مشترک از هم‌پوشانی افراد تحت پوشش پیشگیری کنیم.

وی با اشاره به وظایف تخصصی سازمان بهزیستی کشور در حوزه‌های پیشگیری و توانبخشی، تصریح کرد: افزایش آمار زنان سرپرست خانوار و اهمیت کمک و ارائه خدمات به این افراد فصل مهم و مشترک بین بهزیستی و کمیته امداد است که نمی‌توانیم به آن نپردازیم؛ چراکه جدایی و ارائه خدمات به صورت مجزا می‌تواند به ضرر هر دو نهاد باشد.

فتاح با اشاره به افرادی که نیازمند خدمات حمایتی هستند اما هنوز به نهادهای حمایتی مراجعه نکرده‌اند، گفت: سکوت از هر فریادی اثربخش‌تر است ما باید سکوت افراد مستضعف را بفهمیم و با ترسیم نقشه مشترک، همکاری بیشتر و ساماندهی امور مشترک، افراد بیشتری را که از خدمات هیچ نهاد حمایتی بهره‌مند نیستند، را تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، افزود: فقر جزء جدایی‌ناپذیر جوامع است و هیچ دولتی نمی‌تواند خود را از آن مبرا سازد؛ لذا ما باید به دنبال علل تولید فقر در جامعه باشیم و امیدوارم بتوانیم با استفاده از شرایط همکاری به وجود آمده، مردم و نظام را از برکات این همکاری‌ها بهره‌مند سازیم؛ چراکه در برابر خداوند متعال مسئولیم.

یادآوری می‌شود، در خاتمه مقرر شد ضمن تداوم نشست‌ها و تشکیل کمیته‌های مشترک هر دو نهاد بتوانند از ظرفیت‌های موجود در راستای ارائه خدمات ارزنده به افراد تحت پوشش استفاده کنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز