خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

امحای بیش از 100 تن مواد مخدر در کشور/ 97 درصد مردم پاک هستند

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۴۴۰

وزیر کشور گفت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر کمترین همکاری با ایران صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمانی فضلی در مراسم سالروز مبارزه جهانی با مواد مخدر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با مواد مخدر و با بیان اینکه امروز بیش از 100 تن مواد مخدر در کشور امحا می‌شود، گفت: تلاش ما بر این است که بتوانیم در حوزه‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر شامل پیشگیری، درمان، مقابله و صیانت کاری کنیم که آثار شوم این بلای خانمان‌سوز در جامعه به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه بیش از 97 درصد جامعه ما پاک هستند، ادامه داد: شیوع اعتیاد در ایران 50 درصد متوسط شیوع در جهان است، اما همین مقدار نیز برای ما زیاد است.

وزیر کشور با یادآوری همجواری ایران با افغانستان به عنوان کشوری که بیش از 80 درصد مواد مخدر سنتی را تولید می‌کند، خاطرنشان کرد: بیشترین تهدیدها در حوزه مواد مخدر متوجه کشور ما است و ما بیشترین مبارزه و کشفیات را داریم، اما متاسفانه کمترین همکاری‌ها در این زمینه با ایران صورت می‌گیرد.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه اقدامات ما در چارچوب رعایت حقوق بشر، مسائل اعتقادی و دینی ما است، اظهار کرد: هرقدر بتوانیم دامنه مبارزه را تقویت کنیم، خیر آن برای همه انسان‌ها فارغ از جغرافیا است.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: اما اگر همکاری مستمر، موثر و مفید از طرف کشورهای مختلف به ویژه نهادهای بین‌المللی و خصوصاً سازمان ملل اتفاق افتد، می‌توانیم با اقداماتی همچون کشت جایگزین، تامین معیشت و پیشگیری، آثار مبارزه را واقعی‌تر و موثرتر کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز