خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

تغییر ساختار در آموزش و پرورش نیازمند حداقل ۳ سال فعالیت

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هر نوع تصمیمی در آموزش و پرورش باید منطبق بر نظر کارشناسی و یا اقدام پژوهشی باشد، گفت: تغییر ساختار در آموزش و پرورش نیازمند حداقل ۳ سال فعالیت است.

به گزارش ایلنا، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در دیدار با سرپرست و اعضای هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: رأی اعتماد مجدد نمایندگان  مجلس شورای اسلامی تکلیف مضاعفی برای بنده و مجموعه آموزش و پرورش ایجاد کرده است و در این فرصت ایجاد شده باید بهتر از قبل بتوانیم خدمت رسانی بهتری به دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور  ارائه کنیم.

وی با اشاره به ساختار بزرگ آموزش و پرورش، تصریح کرد: در بدو ورود به آموزش و پرورش در دولت یازدهم فقط در بعضی موارد اصلاحاتی را در ساختار آموزش و پرورش ایجاد کردم که از آن جمله می‌توان به الحاق دفتر آموزش پیش دبستانی به معاونت ابتدایی اشاره کرد که سبب شد در یک سال اخیر،  رشد نرخ تحت پوشش تحصیلی نوآموزان در مناطق محروم و دو زبانه کشور از 38 به 52 درصد برسد.

عضو کابینه تدبیر و امید با بیان اینکه تغییر ساختار در آموزش و پرورش نیازمند حداقل سه سال فعالیت است، افزود: باید به جای تغییر کل ساختار آموزش و پرورش در آن اصلاحات انجام داد که استقلال پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان از آن جمله مواردی است که با پی گیری‌های صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک شاهد شکوفایی آنها خواهیم بود.

وی اضافه کرد: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و تشکیلات انجمن اولیا و مربیان به دلیل آنکه کل آموزش و پرورش را مخاطب خود می‌دانند باید مستقل شوند تا بتوانند اثرگذاری خود را در عمل به وظایف و تصمیمات خود نشان دهند.

فانی با تأکید بر ارزیابی شاخص‌های اعضای هیئت علمی پژوهشگاه، خاطرنشان کرد: هر عضو هیئت علمی باید هم ارزیابی نسبت به خود و هم ارزیابی نسبت به کل پژوهشگاه را انجام دهد تا با فعال شدن هیئت ممیزه پژوهشگاه بتوانیم زمینه رشد و ارتقای مرتبه علمی اعضا را شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: باید برای اعضای هیئت علمی کارگاه هایی را پیش بینی کنیم تا اعضا نسبت به فناوری‌های نوین علمی و آخرین دستاوردهای پژوهشی مجهز شوند.

گفتنی است: در پایان این مراسم حکم سرپرستی علیرضا عصاره سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش توسط علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش تقدیم وی شد.

کد خبر : ۲۸۶۵۹۲