خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی نخستین مرکز بین‌المللی تحقیقات توانبخشی

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۷۷۵

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: نخستین مرکز بین المللی تحقیقات توانبخشی با مشارکت این دانشگاه و دانشگاه لایپزیک آلمان و با همکاری یک دانشگاه از کره و دو دانشگاه از اندونزی راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا خانکه افزود: با طراحی ساختار مرکز بین المللی تحقیقات توانبخشی در دانشگاه لایپزیک و تهیه اساسنامه آن که به امضای نمایندگان چهار دانشگاه، از جمله معاون تحقیقات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی رسید، فعالیت این مرکز تحقیقات از 28 خرداد ماه - 18 June - آغاز شده است.

وی ادامه داد: قرار است، پژوهش های مختلف در حوزه توانبخشی روانی خصوصا در حوادث و بلایا، با حمایت مالی دانشگاه لایپزیک در این مرکز بین المللی تحقیقاتی انجام شود و زمینه را برای تولید دانش و شواهد علمی در این خصوص فراهم کند.

خانکه با تاکید بر اینکه مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایای طبیعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از عناصر اصلی این مرکز تحقیقات بین المللی است، افزود: قرار است تا به عنوان اولین طرح تحقیقاتی مشترک، مطالعه مقایسه ای بین آلمان و ایران در حوزه ایمنی روانی در حوادث و بلایا و چگونگی آمادگی روانی در حوادث و بلایا انجام بشود.

وی گفت: در راستای همین برنامه، کارگاه آموزشی کمک های اولیه روانی در حوادث و بلایا در این مرکز تحقیقاتی برگزار شد و مباحث مربوطه به دانشجویان دکتری دانشگاه لایپزیک تدریس شده است.

خانکه افزود: با توجه به اینکه دانشگاه لایپزیک آلمان معتبرترین دانشگاه در زمینه روانشناسی در حوادث و بلایا در دنیا است و مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایای طبیعی دانشگاه علوم بهزیستی نیز یکی از مراکز معتبر در خصوص سلامت در حوادث و بلایا هستند.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خاطرنشان کرد: تبادل دانشجوی دکتری و پسادکترا در رشته های مرتبط با حوادث و بلایا، انجام تحقیقات مرتبط درخصوص سلامت در حوادث و بلایا و همچنین برگزاری دوره های آموزشی مشترک و تولیدات علمی مشترک، از جمله برنامه های آینده دو دانشگاه لایپزیک و علوم بهزیستی در قالب فعالیت های مرکز جدید بین المللی تحقیقات توانبخشی است.

براساس این گزارش، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دانشگاهی تخصصی با حدود 1800 دانشجو شاغل به تحصیل در رشته های خاص همچون مدیریت رفاه اجتماعی، سلامت اجتماعی(وتعیین کننده های آن)، سلامت روانی و توانبخشی مانند کاردرمانی، گفتاردرمانی، ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی، مددکاری اجتماعی، مشاوره خانواده و همچنین سالمند شناسی و رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان فعالیت دارد.

در این گزارش آمده، برخی از این رشته ها به عنوان تنها برگزارکننده دوره های تحصیلات تکمیلی و «پی اچ دی»، و در تعدادی از آنها، نخستین مجری دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور و حتی کشورهای منطقه شناخته شده است.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کند و دارای هشت مرکز تحقیقات فعال در زمینه سلامت روانی، سلامت اجتماعی و توانبخشی است که یکی از این مراکز، مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایای طبیعی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز