خبرگزاری کار ایران

حقانی در واکنش به اجرای طرح انضباط شهری؛

شهرداری تهران با سازمان میراث فرهنگی هماهنگ باشد/ بافت تاریخی، هویت تهران است

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۳۲۷

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اجرای طرح انضباط شهری از سوی شهرداری تهران اظهار کرد: این طرح باید با هماهنگی کامل سازمان میراث فرهنگی صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقانی در جلسه امروز شورای شهر تهران با یادآوری بازدید خود از شرکت واحد اتوبوسرانی ضمن تشکر از مدیریت این شرکت و شهردار به خاطر هوشمندسازی سیستم شرکت واحد گفت: شرکت واحد 17 هزار نفر پرسنل داشت که به دلیل برون‌سپاری و نیز هوشمندسازی انجام شده این تعداد به 8 هزار و 700 نفر کاهش یافت.

وی با تاکید بر اینکه مدیران شرکت اتوبوسرانی اذعان دارند که در حال حاضر حدود 5 هزار نفر از این نیروها اضافی هستند، ادامه داد: هر نیرویی که از امروز تا 5 سال آینده بازنشسته شود، هرکدام 500 میلیون تومان برای این شرکت هزینه دارند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر اظهار کرد: براساس تبصره 4 بودجه سازمان ردیفی برای خرید خدمت اختصاص دادیم که از شهردار خواهش می‌کنم این بودجه به صورت کامل به شرکت واحد اتوبوسرانی پرداخت شود. بودجه‌ای که سال گذشته به صورت کامل پرداخت نشد.

حقانی با بیان اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی براساس منابع غیر نقدی خود می‌تواند؛ 2 هزار نفر را بازنشسته کند، خاطرنشان کرد: اگر این کمک به شرکت واحد شود، جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: بارها خواهش کرده‌ام که از خرید زباله‌سوزهای چینی به دلیل عدم انطباق آنها با شرایط زیست محیطی خودداری کنند، اما متاسفانه رفت و آمدهایی برای خرید این زباله‌سوزها صورت گرفته که اتلاف منابع ملی بوده و درست نیست.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح انضباط شهری گفت: این طرح با عناوین دیگری همچون طرح نگین پایتخت مطرح شده است.

وی با بیان اینکه قرار است؛ در این طرح دستفروشان ساماندهی شوند، اظهار کرد: از شهردار تهران خواهش می‌کنم بدون نظر سازمان میراث فرهنگی حتی درباره ساختمان‌هایی که به ثبت میراث نرسیده است، اقدام نکنند.

وی با اشاره به بازدید خود از محله اودلاجان گفت: این منطقه و مناطقی نظیر آن هویت شهر تهران هستند.

در ادامه سخنان حقانی، مرتضی طلایی گفت: در خصوص تعدیل نیروی شرکت واحد پیشنهاد می‌دهم، این موضوع به کمیسیون نظارت و حقوقی شورا ارجاع شود تا با معاونت برنامه‌ریزی و منابع انسانی شهرداری تهران نشستی انجام شده و اگر راهکاری وجود دارد، به ما بگویند.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص طرح انضباط شهری این موضوع را به کمیسیون شهرسازی ارجاع می‌دهیم تا ادغام مغایر صورت نگیرد. در بخش اقدامات فرهنگی و اجتماعی نیز بنده حضور دارم و باید تا یک ماه آینده گزارش این موضوع ارائه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز