خبرگزاری کار ایران

حافظی در واکنش با نابودی باغات تهران؛

اعضای شورای شهر کاری کنند، دیگر امیدی به شهرداری نیست

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۳۳۸

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با ارائه اسلایدهایی از روند نابودی باغات و فضای سبز شهر تهران خطاب به اعضای شورای شهر گفت: دیگر امیدی به شهرداری نیست. اعضای شورا برای حفظ باغات و درختان شهر کاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت‌الله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه اظهار کرد: در 2 سال گذشته صحبت‌های زیادی درباره قطع درختان شهر تهران شده است. این بار قطع درختان در محدوده ستارخان است که براساس تصاویر ماهواره‌ای طی 11 سال گذشته سهم عمده‌ای از فضای سبز، باغات و درختان این محدوده نابود شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از این امیدی به شهرداری تهران نیست، خطاب به اعضای شورای شهر گفت: اعضای شورای شهر تهران فکری برای حفظ باغات شهر تهران کنند، زیرا مشابه این باغ در شهر تهران که در حال نابودی است، بسیار است. چگونه می‌خواهیم هوای پاک داشته باشیم، در حالی که زیرساخت های آن در حال نابودی است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر با اشاره به اینکه فضای سبز و باغات نابود شده شهر تبدیل به زباله‌دانی شده است که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، تصریح کرد: چگونه قائم مقام شهرداری منطقه 2 می‌گوید که به ما اجازه ورود به باغ برای آبیاری داده نشده است، در حالی که معتادان در آن تردد می‌کنند. این باغ با گاردیل نصب شده توسط شهرداری از خیابان جدا شده و حصاری ندارد تا مانع ورود شهرداری باشد.

حافظی با نمایش اسلاید  دیگری از روند نابودی باغ دیگری در محدوده طرشت تاکید کرد: با نابودی درختان و فضای سبز در شهر تهران به کجا می‌رویم و قرار است چه کار کنیم. دادن شعار آسمان آبی، زمین پاک کافی نیست و انتظار می‌رود راه مقابله برای نابودی باغات را بیابیم.

وی با اشاره به اسناد ارائه شده توسط سازمان فضای سبز شهرداری تهران درباره باغ مذکور در ستارخان گفت: سوال اینجاست که چرا از سال 83 تاکنون اجازه داده که درختان این ملک از بین برود و خشک شود؟

حافظی تاکید کرد: اصل موضوع آن است که چرا در 11 سال گذشته این اجازه داده شده و این مسئله را در قالب تذکر به شهردار مطرح خواهم کرد.

افزایش قیمت شیر کمر مردم را خواهد شکست

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر در ادامه گفت: صحبتی با رئیس جمهور دارم؛ آقای رئیس جمهور افزایش قیمت لبنیات کمر مردم را خواهد شکست. هم‌اکنون مردم با کمبود ویتامین D مواجه هستند و هفتاد درصد از مردم به خصوص مردم تهران از این موضوع رنج می‌برند.

به گفته حافظی با هدفمندی یارانه‌ها میزان مصرف شیر توسط مردم طی 2 سال گذشته 22 درصد کاهش یافته است، در حالی که سرانه مصرف شیر در کشورهای اروپایی بین 350 تا 500 لیتر در سال است، ولی این سرانه در ایران 60 لیتر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز