خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو:

حمایت بیمه ها از دستگاه قندخون، نقش موثری در پیشگیری دیابت دارد

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۸۱۸

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تحت پوشش قرار دادن دستگاههایی که به تشخیص سریع و به موقع بیماری کمک می‌کند به نفع سازمانهای بیمه گر است.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند در خصوص عدم حمایت‌ بیمه‌ای از تجهیزات جدیدی مثل دستگاه‌های تست قند خون  ‌که متخصصان بر نقش آنها در کنترل بیماری نیز مهر تائید می زنند، گفت: این واقعیت است که سازمان‌های بیمه‌گر بیمه داروی بیماران دیابتی را پذیر فته اند.

وی افزود: متاسفانه بیمه ها دستگاههای تست قند خون و نوارهای آن را مشمول حمایت خود قرار نداده اند در حالی که بر اساس یک سنت رایج، بیمه ها از خدمات جدید، کمتر حمایت می کنند.

دیناروند خاطرنشان کرد: بیمه ها می توانند از طریق تسریع در تحت پوشش قرار دادن خدمات و دستگاه هایی که باعث تشخیص زودتر بیماری مردم می شود، سود و منفعت خوبی کسب کنند چرا که با این اقدام آگاهانه سایر هزینه های آنان کاهش می یابد.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: اگر قند خون فرد دیابتی کنترل نشود، هزینه مالی‌ فرد بیمار برای بیمه و نظام سلامت به مراتب بیشتر از زمانی است که فرد بتواند قند خونش را مدیریت کند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکیدر پایان در خصوص متقاعد کردن بیمه ها در جهت  تحت پوشش قرار دادن تجهیزات پزشکی به‌ویژه دستگاه سنجش قند خون، یادآور شد: سازمان‌های بیمه‌گر زیرمجموعه وزارت بهداشت نیستند و وزارت بهداشت نیز به عنوان یک عضو در شورای عالی بیمه حاضر است و تنها در حد یک رأی می تواند از این موضوع حمایت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز