خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا مطرح کرد:

تغییر تمایل قاچاقچیان به ترانزیت موادمخدر از خشکی به دریا

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۸۲۵

به گزارش ایلنا، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت: مرزبانان ما به راه‌های خشکی اشراف کامل دارند بنابراین قاچاقچیان مجبورند به سمت آب های آزاد ترانزیت کنند؛ که در پی آن هستیم تا با هماهنگی هایی که با کشورهای منطقه به عمل آمده مسیر را برای قاچاقچیان ناامن کنیم.

به گزارش ایلنا، سردار علی مؤیدی  با اعلام این مطلب افزود: اولویت پلیس مبارزه با موادمخدر در سال جاری تمرکز بر شرق و جنوب شرقی کشور بوده و همچنین در داخل کشور نیز برخورد جدی با خرده فروشان با هماهنگی سایر دستگاه ها و جمع آوری معتادین است که خوشبختانه تا به امروز شاهد اتفاقات خوبی در سطح کشور هستیم.

وی در ادامه با اشاره به ترانزیت موادمخدر از راه خشکی به دریا، بیان داشت: اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران در مرز افغانستان و بخشی از مرز پاکستان داشته تأثیرات خود را به صورت دراز مدت به دنبال داشته که تا به امروز شاهد گسیل مواد مخدر از خشکی به سمت دریا هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با اشاره به برنامه‌های پلیس در پیشگیری از ورود مواد مخدر از راه دریا ،خاطرنشان کرد: دریابانان نیروی انتظامی به تجهیزات کافی در دریا جهت مقابله با قاچاقچیان تجهیز شده‌اند و همچنین همکاری نیروی انتظامی با کشورهای همسایه نیز بسیار مطلوب است به نحوی که اخیرا سوژه ای که دارای شبکه گسترده و بین المللی در بحث ترانزیت مواد مخدر از طریق دریا به صورت فرامنطقه ای بوده با همکاری پلیس کشور امارات دستگیر شد.

سردار مؤیدی همچنین اظهار داشت: تمایل پلیس بیشتر به سمت کار تشکیلاتی و اطلاعاتی و همچنین تعامل لحظه ای با کشورها می باشد که این تعاملات تأثیرات خود را در روند مبارزه با موادمخدر خواهد داشت.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در ادامه از کشف 135 تن مواد مخدر در سراسر کشور در سه ماهه سال جاری خبر داد و افزود: کشفیات مواد مخدر در سه ماهه یاد شدخ 20 تا 25  درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های پلیس مبارزه با موادمخدر برای پیشگیری از روند رو به رشد مصرف مواد مخدر صنعتی در کشور و استانی همچون خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه خراسان شمالی به لحاظ موقیعت جغرافیایی و مرزی در مسیر ترانزیت موادمخدر است، آلودگی آن نسبت به سایر استان ها کمتر است و مواد مصرفی از نوع سنتی می باشد و فرماندهی انتظامی خراسان شمالی و مرزبانی، مسیر مواد مخدر را تا حدودی با تلاش های مضاعف تغییر داده اند.

این مقام ارشد انتظامی در پایان ضمن قدردانی از عملکرد فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی در کشفیات موادمخدر، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقداماتی که در بین حوزه های مختلف پیشگیری و پلیس اتفاق افتاده است شاهد کاهش موادمخدر در استان خراسان شمالی باشیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز