خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

آمارهای ارائه شده درباره طلاق و ازدواج، نقص دارد

استاندار تهران گفت: با اجرای طرح جامع ازدواج پایدار و خانواده متعالی در یک سال و نیم آینده شاهد کاهش 25 درصدی طلاق خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، سیدحسین هاشمی در کارگروه کاهش طلاق استان تهران، اظهار داشت: به لحاظ اینکه تهران پایتخت کشور است آسیب‌پذیری ما در افزایش طلاق در کل کشور اثر می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه روند صعودی طلاق باید کاهش پیدا کند، گفت: باید با استفاده از فرهنگ و اعتقادات مذهبی و بحث‌های قومیتی نسبت به کاهش روند صعودی طلاق و افزایش ازدواج در سطح جامع اقدام کرد.

استاندار تهران با اشاره به اینکه باید به اعتقادات و فرهنگی بومی خودمان بازگردیم، اظهار داشت: در صورت این بازگشت شاهد اقدامات مثبت‌تری در کاهش طلاق خواهیم داشت.

استاندار تهران گفت: آمارهایی که درباره طلاق و ازدواج داده می‌شود نقص دارد و باید به این موضوع بیشتر توجه شود.

هاشمی در خصوص طرح برنامه جامع ازدواج و خانواده پایدار در استان تهران اظهار داشت: این یک طرح استانی است که از شهرستان شمیرانات به شکل پایلوت آغاز شده و در آینده ملی خواهد شد.

وی گفت: باید افرادی که در پایتخت هستند الگوی سایر شهرستان‌ها برای اجرای کامل و موفقیت‌آمیز این طرح باشند.

استاندار تهران تأکید کرد: خروجی این طرح بسیار مهم است و باید با تلاش بیشتری نسبت به حل این معضل اجتماعی که افزایش طلاق است اقدام شود.

هاشمی افزود: بر اساس این طرح در یک و نیم سال آینده شاهد افزایش 25 درصدی ازدواج و کاهش 25 درصدی طلاق خواهیم بود.

هاشمی در خاتمه افزود: دغدغه اصلی دولت یازدهم کاهش طلاق و افزایش ازدواج است و در این خصوص نیز کارگروه‌ها و تیم‌های تخصصی در حال بررسی هستند و طرح برنامه جامع ازدواج و خانواده پایدار نیز توسط 50 نفر از افراد شاخص دانشگاه‌ها تدوین شده است که به صورت پایلوت در شهرستان شمیرانات برگزار می‌شود.

کد خبر : ۲۸۸۰۰۱