خبرگزاری کار ایران

آموزش زبان فارسی به نوآموزان مناطق دو زبانه کشور از رسانه ملی

در دیدار معاون آموزش ابتدایی و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌ و پرورش با مدیر شبکه آموزش سیما موضوعاتی همچون آموزش زبان فارسی به نوآموزان در مناطق دو زبانه و شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموز در دوره ابتدایی و ضرورت آگاهی بخشی تاکید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد دیمه‌ور در دیدار با مدیر شبکه آموزش اظهار داشت: معاونت آموزش ابتدایی با داشتن حدود 400 هزار پرسنل که 53 درصد کل پرسنل آموزش وپرورش را تشکیل می‌دهند، به 7 میلیون و 200هزار دانش‌آموز ابتدایی و 700 هزار نوآموز پیش‌دبستانی، 52 هزار کلاس چندپایه که حدود 60 درصد کل دانش‌آموزان کشور را تشکیل می‌دهند، خدمات آموزشی ارائه می‌دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر لزوم بهسازی منابع انسانی و دانش افزایی اشاره و ابرازامیدواری کرد که رسانه ملی در این خصوص آموزش وپرورش را یاری کند.

دیمه‌ور تصریح کرد: سیمای جمهوری اسلامی به ویژه شبکه آموزش باید درخصوص نحوه ارتباط وتعامل با اولیا وخانواده‌های دانش آموزان و بررسی نظام ارزشیابی تحصیلی (ارزشیابی ــ کیفی توصیفی) اطلاع‌رسانی کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر این که رسانه ملی می‌تواند در آموزش زبان فارسی درمناطق دوزبانه کمک کند، خاطرنشان کرد: دراین زمینه کاربا آموزش دوره یکساله پیش دبستانی درمناطق مرزی شروع شده است.

وی با اشاره به نقش معلمان چندپایه درکشور به عنوان معتمدمحل، مرجع حل اختلاف و عریضه نویس درمناطق محروم، صعب العبور و مرزی افزود: معرفی فرهنگ ایثار و شهادت وخدمت رسانی معلمین فداکار درنقاط دورافتاده و مرزی ازکارکردهای رسانه ملی است.

** شخصیت دانش‌‌آموز در دوره ابتدایی شکل می‌گیرد

همچنین در این دیدار علیرضا جدایی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش اظهار داشت: درحوزه آموزش وپرورش شکل گیری شخصیت دانش آموزدر دوره ابتدایی است لذا دراین حوزه به شدت نیازمندبه اطلاع رسانی به معنای آگاهی بخشی هستیم.

رئیس مرکزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش درخصوص کارکردرسانه دراین حوزه گفت: مانیازمندآموزشی هستیم که منجربه فرهنگ سازی شود، دراین راستا باید گفتگوها ومناظره‌های آموزگاران و کارشناسان اجرایی شود.

وی به رویکرد فناوری‌های نوین تربیتی وجهت گیری‌های یادگیری در دنیای مجازی اشاره کرد و افزود: صدا و سیما می‌تواند نقش مؤثری در آموزش سبک زندگی به دانش آموزان ابتدایی داشته باشد و دراین خصوص گام‌هایی برداشته شده است ودرحال انعقاد تفاهمنامه‌هایی هستیم.

جدایی ادامه داد: جایگاه  آموزش و پرورش  جمهوری اسلامی ایران در بحث «آموزش برای همه» درمیان دیگر کشورها بسیار مطلوب است و شرکت وزیر و معاون آموزش ابتدایی وهیئت عالی رتبه ایران در اجلاس اخیر اینچئون و ارسال نامه تشکر از اقدامات آموزش و پرورش مؤید این جایگاه در سطح بین الملل است.

کد خبر : ۲۸۸۴۹۴