خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم خبر داد:

بازنگری حدود 600 رشته تحصیلی دانشگاهی تا پایان شهریور

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۸۰۲

وزیر علوم با ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت شورای تحول علوم انسانی و بازنگری 15 رشته تحصیلی در این شورا گفت : در صدد هستیم که حدود 600 رشته و عنوان تحصیلی دانشگاهی را تا پایان شهریور ماه بازنگری کنیم که 300 مورد آن رشته‌های علوم انسانی است.

به گزارش ایلنا، محمد فرهادی وزیر علوم در دیدار با اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت : وظیفه اصلی انجمن های اسلامی به واسطه داشتن پسوند اسلامی ، داشتن دغدغه دین و نظام اسلامی است و با این مشخصه از انجمن های صنفی و تخصصی متمایز می شوند.

در این دیدار دکتر فرهادی با ابراز خرسندی از بررسی دلسوزانه و موشکافانه مسائل کشور از سوی تشکل های دانشجویی اظهار داشت: همه تشکل های دانشجویی در یک مسیر فعالیت می کنند و همگی اصول ومبانی نظام را قبول دارند ولی طبیعتا سلیقه ها متفاوت است و در این چارچوب همه این عزیزان ، خودی و دلسوز نظام محسوب می شوند.

وزیر علوم در ادامه به لزوم رشد همه جانبه اعضای تشکل های دانشجویی جهت آمادگی برای تصدی مسئولیت ها در آینده اشاره کرد و گفت : من هم قبل وهم بعد از انقلاب در انجمن های اسلامی متعددی هم چون انجمن اسلامی کتاب ، انجمن اسلامی مراکز درمانی مشهد و انجمن اسلامی جامعه پزشکی در تهران فعالیت داشتنم و پس از آن نیز در چندین پست مملکتی عهده دار مسئولیت بوده ام.

وی در خصوص رشد تولیدات علمی کشور گفت : زمانی بود که در تولیدات علمی خیلی عقب بودیم تا این که یک جهش علمی در کشور صورت گرفت و هم اکنون در رتبه 16 تولید علمی جهان هستیم که البته قدری شیب تولید علمی کشور کند شده ولی افول نکرده است و دلیل عمده این شیب ملایم نیز عدم تخصیص مناسب اعتبارات دانشگاه ها قبل از سال 92 بوده است .

وی هم چنین با اشاره به وجود 700 هزار ظرفیت خالی در دانشگاه های کشور و لزوم پر کردن این ظرفیت با پذیرش دانشجویان خارجی ، در خصوص نگارش پایان نامه های کاربردی در دانشگاه ها گفت : برای نگارش پایان نامه های کاربردی در دانشگاه ها لازم است که لیست عناوین و موضوعات پایان نامه های مرتبط با نیاز های کشور را به دانشگاه ها ابلاغ کنیم تا از این پس با استفاده از نتایج این پایان نامه ها بتوانیم مشکلات و معضلات کشور را در بخش های مختلف بررسی و حل کنیم.

وزیر علوم در پایان سخنان خود در خصوص خرید و فروش پایان نامه ها و مدارک تقلبی نیز گفت : لایحه مبارزه و برخورد با تقلب علمی به زودی و پس از تصویب در دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود تا به صورت قانون مند با این پدیده مذموم برخورد شود.

در این نشست اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل ، دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص مسایل علمی ، فرهنگی و سیاسی دانشگاه ها و هم چنین سایر مسائل مملکتی را با وزیر علوم در میان گذاشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز