خبرگزاری کار ایران

حقانی:

طرح موضوعی باغات و اراضی بایگانی شده است

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۸۹۲

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: متاسفانه طرح بسیار مهمی با عنوان طرح موضوعی باغات و اراضی مزروعی که در سال 90 به اتمام رسیده و تکلیف و راهبردی برای حفظ باغات شهر در آن مقرر شده در حوزه شهرسازی به بایگانی سپرده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقانی در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به گزارش هفته گذشته مرکز آمار ایران مبنی بر اینکه تهران در حال انفجار است و تبدیل به سیاه چالی شده که تمامی امکانات کشور را در خود جای داده است، گفت: در آمار ارائه شده حدود یک میلیون نفر در سال‌های 85 تا 90 به تهران مهاجرت کردند که اکثریت قریب به اتفاق آنان در سنین 20 الی 39 سال قرار داشته که این آمار نشان می‌دهد؛ جمعیت بالقوه‌ای به دنبال اشتغال هستند.

وی تصریح کرد: اگرچه کاستن از سهم شهر تهران از منابع کشوری در حوزه سیاست‌های شهرداری تهران نمی‌گنجد، لیکن با اتخاذ سیاست‌های مناسب در حوزه شهر می‌تواند از بار مصائب شهر تا اندازه‌ای بکاهد.

حقانی یادآور شد: متاسفانه پس از گذشت چندین سال طرح بسیار مهمی با عنوان طرح موضوعی باغات و اراضی مزروعی که در سال 90 به اتمام رسیده و تکلیف و راهبردی برای حفظ باغات شهر در آن مقرر شده و ضوابط و راهکارهای حفظ باغات و اراضی مزروعی شهر در آن تعیین شده است، در حوزه شهرسازی به بایگانی سپرده شده است.

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: سوال این است؛ در شرایطی که ما واقعاً نیازمند راهکارهای  صیانت از باغات و ریه‌های تنفسی شهرمان هستیم تا جمعیت روزافزون تهران بتواند به نفس کشیدن ادامه دهد، چرا طرحی که با هزینه قابل توجه و از منابع عوارض کلیه شهروندان تهرانی توسط مشاور تهیه شده باید بی سروصدا در کشوهای مدیران مدفون شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز