خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد؛

انتقاد اهالی منطقه امامزاده یحیی از رهاسازی بافت‌های فرسوده

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۹۱۰

عضو شورای شهر تهران گفت: نمی‌شود با قوانین جلوی رونق و حیات اجتماعی را بگیریم و طرف دیگر شهرداری را وادار کنیم در آنجا هزینه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد دنیامالی در تذکر پیش از دستور خود در یکصدو شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه موضوع موتورسواران در تهران برای دستگاه انتظامی عادی شده است، گفت: موتورسواران در معابر عمومی هر طور می‌خواهند جولان می‌دهند و تا به حال به شهروندان آسیب زیادی زده‌اند که در برخی مواقع منجر به فوت شده است.

وی با بیان اینکه از پلیس راهنمایی و رانندگی می‌خواهم در این خصوص راهی بیندیشند، گفت: نیروی انتظامی نیز باید در این زمینه همکاری داشته باشد، چرا که در بحث موتورسواران با بی‌انضباطی روبرو هستیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه عده‌ای از اهالی منطقه 12 نامه‌ای برای مسجدجامعی نوشته‌اند و ایشان از من خواست؛ موضوع را پیگیری کنم، ادامه داد: شهرداری تهران اقدامات موثری را در این منطقه انجام می‌دهد، اما در منطقه امامزاده یحیی مسئله ریشه‌دارتر است.

دنیامالی خاطرنشان کرد: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند؛ تمامی مشکلات منطقه را حل کند و باید مقرراتی وضع شود تا حیات مردم خدشه‌دار نشود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: اهالی این منطقه گفته‌اند که بافت فرسوده رها شده در این منطقه، محل حضور بذهکاران و معتادان شده است.

دنیامالی ادامه داد: براساس سخنان اهالی این منطقه سازمان میراث فرهنگی منطقه را به شدت از لحاظ ساخت و ساز دچار انزوا کرده به صورتی که جواز بیش از دو طبقه داده نمی‌شود که همین مسئله باعث شده مردم خانه‌ها را رها کنند و کوچه‌ها و معابر تنگ به قوت خود باقی بمانند که همین مسئله باعث رنجش خاطر است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: نداشتن حتی یک خیابان در این محله که بتواند، مشکلات مردم را به واسطه آمد و شد حل کند، مثلاً خدمات اورژانس، تاکسی، ماشین حمل زباله و حتی ماشین شخصی به شدت دچار مشکل است و این موضوع از دیگر مشکلات محله امامزاده یحیی است.

وی ادامه داد: در بخش دیگری از این نامه آمده است؛ اگر از یک ساختمان بلند به این منطقه نگاه کنیم، به غیر ایرانیت، فرسودگی و رهایی املاک چیزی نخواهید دید. واقعاً گناه ما ساکنان اندک این محله چیست و چطور می‌شود که این محله به رونق سابق برگردد، آیا با این مشکلات کسی حاضر به زندگی در این محله است؟

دنیامالی ادامه داد: اهالی محل در این نامه به وجود تعداد زیادی خانه‌های اوقافی اشاره کردند که نیاز به نظارت دارد، ولی متاسفانه تبدیل به خانه‌های کارگری شده است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در این نامه اهالی گفته‌اند که در این محله به شدت در مشقت هستند و افراد معتاد در کوچه‌های باریک این محله پرسه می‌زنند، دزدی می‌کنند، مواد می‌فروشند و امنیت را سلب کرده‌اند و متاسفانه اقدام خاصی نیز در مورد جمع‌آوری آنها صورت نمی‌گیرد.

دنیامالی گفت: در انتهای این نامه آمده است؛ شما را به خدا به داد این محله بااصالت تهران برسید. منطقه 12  تهران و بافت تاریخی آن نیاز به اقدام عملی دارد نه شعار.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به بیمارستان سیدالشهدا واقع در منطقه 12 گفت: مردم پول گذاشتند که این بیمارستان را توسعه دهند، اما این اجازه داده نشده و ما جلسه‌ای با سازمان میراث فرهنگی داشتیم.

دنیامالی تاکید کرد: نمی‌شود با قوانین جلوی رونق و حیات اجتماعی را بگیریم و طرف دیگر شهرداری را وادار کنیم در آنجا هزینه کند.

در ادامه چمران در پاسخ به سخنان دنیامالی گفت: در این منطقه اجازه ساخت تا دو طبقه داده می‌شود، اما در آنجا بحث طبقات نیست بلکه بحث مسائل دیگری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز