خبرگزاری کار ایران

میرزاده تاکید کرد:

عدم دخالت دانشگاه در بازی‌های سیاسی و انتخابات

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۳۹۹

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دیداری که به همراه روسای دانشگاه های آزاد اسلامی استان با آیت الله هاشمی رفسنجانی داشت، گزارشی از مهمترین موضوعات مطرح شده در نخستین نشست هماهنگی و پایش امور دانشگاه ارائه داد.

به گزارش ایلنا، میرزاده این دیدار به ارائه گزارشی از نخستین نشست هماهنگی و پایش امور دانشگاه آزاد اسلامی استانها و مطالب و موضوعات مطرح شده در این نشست پرداخت و توضیحاتی به رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ارائه داد.

میرزاده تاکید کرد: آیت الله هاشمی، موسس اصلی و پدر دانشگاه آزاد اسلامی و محور تصمیمات و طرح های اصلی در دانشگاه است.

وی مرور مهمترین روش ها و بخشنامه های تدوین شده جهت استقرار ساختار سازمانی استانی به استناد مصوبه 6 خرداد 94 هیات امنای مرکزی و مصوبه 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی، معرفی شاخص های عملکردی و اهم امور اجرایی استان ها در راستای اجرای طرح تجمیع دو و ارائه گزارشی از عملکرد و وضعیت کمیته های نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیات های امنای استانی را از جمله موضوعات مورد تاکید در نخستین نشست هماهنگی و پایش امور دانشگاه دانست.

میرزاده با تاکید بر توجه به وضعیت تعیین و انتصاب روسای دبیر خانه های هیات امنای استانی زیر نظر روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان و فعال سازی شورای های تخصصی استان ها و تعیین روسای آن ها با استناد به تاپ چارت تصویب شده از سوی هیات امنای مرکزی، به بازنگری روند و فرآیند جذب هیات علمی و مقایسه آن با فرآیند مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تسهیل فرآیند جذب هیات علمی و بررسی و گزارش وضعیت رشته محل های مصوب و در حال تصویب استان اشاره کرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد شهرک شفا برای هر استان،تبدیل به احسن اموال مازاد دانشگاه و فراهم کردن زمینه برای سرمایه گذاری به ویژه در حوزه دانش بنیان، گفت: ساخت ساختمان های با کیفیت در دانشگاه و طرح شرکت گردشگری آزاد و پیگیری و همکاری استان جهت اجرای آن یکی از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست مذکور بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر پیگیری و اجرای دقیق و به موقع طرح ادغام معاونت دانشجویی و فرهنگی بر اساس بخشنامه صادره، به قراردادن ارتقای کیفی در سرلوحه امور حوزه علوم پزشکی دانشگاه و توسعه مراکز تحقیقاتی برای حوزه علوم پزشکی به ویژه مراکز بالینی با توجه به الزامات وزارت بهداشت و توسعه تحصیلات تکمیلی اشاره کرد.

وی ادامه داد: بحث حساب های فیمابین صندوق مشترک و مدیریت وجوه نقد در معاونت اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی و پیشنهاد احیای صندوق مشترک استانی و تفویض اختیار به استان ها جهت تسهیل امور دانشگاه و پرهیز از الگوهای اجرایی سیستم های دولتی و تحول در شاخص های توجه به تغییرات پر سرعت محیطی به ویژه در برنامه ریزی استراتژیک دانشگاه ازدیگر موضوعات مطرح شده در نخستین نشست هماهنگی و پایش امور دانشگاه بود.

براساس این گزارش، تعریف شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران واحدهای دانشگاهی، لزوم اصلاح فرآیندها و ارزیابی درجه بندی واحدها برای کاهش ساختار سازمانی و هزینه های دانشگاه، طرح آمایش دانشگاه، توجه به طراحی رشته های نوین، تاکید بر تشکیل منظم جلسات شورای دانشگاه استان و مشارکت کامل روسای واحد های استان در مدیریت استان، توسعه مدارس سما و عدم دخالت دانشگاه در بازی های سیاسی و انتخابات و ایجاد فضای با نشاط سیاسی و اعتماد به استان ها و کاهش بروکراسی از دیگر موضوعاتی بود که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گزارش خود به رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز