خبرگزاری کار ایران

هاشمی خبر داد:

آغاز عملیات احداث اولین سیستم حمل و نقل کابلی در دانشگاه آزاد

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۷۰۲

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، از شروع عملیات احداث اولین سیستم حمل و نقل کابلی به شکل واقعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: عملیات احداث اولین پروژه حمل و نقل کابلی واقعی و غیرتفریحی به صورت یک خط 1800 متری با 4 ایستگاه در دانشگاه آزاد اسلامی از اواخر اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرد تا شرایطی برای دانشجویان و کارکنان ایجاد شود و آنها بتوانند به راحتی بین دانشکده ها و دیگر بخش های این واحد تردد کنند.

هاشمی افزود: به دلیل اختلاف ارتفاع 1400 تا 1800 متری که در واحد علوم و تحقیقات وجود دارد، در حال حاضر از حدود 20 دستگاه اتوبوس و ون برای جابجایی دانشجویان و کارکنان استفاده می شود که هزینه نگهداری آنها رقم بالایی است.

وی با بیان اینکه این نوع حمل و نقل از امنیت بالایی مخصوصا در زمستان و فصل بارندگی برخوردار نیست، گفت: مشکلات سوخت و محیط زیستی نیز باعث شد تا به فکر اجرای حمل و نقل کابلی در این واحد باشیم. این موضوع توسط اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شد و درنهایت بهترین راه حل را حمل و نقل کابلی یافتیم.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه پس از تصویب طرح در هیات رئیسه، مناقصه پس از 8 ماه برگزار شد. چرا که ریاست دانشگاه معتقد بود این سیستم باید در امن ترین شکل ممکن طراحی و از تکنولوژی و تجهیزات بالایی برخوردار باشد لذا با برگزاری مناقصه بین المللی شرکت تام ایران خودرو با مشارکت شرکت دپلمایر که مهمترین و بزرگترین سازنده حمل و نقل کابلی در جهان بوده و در کشور اتریش قرار دارد، در این مناقصه برنده شدند.

 وی ادامه داد: اواخر سال گذشته قرارداد امضا شد اما به دلیل کمبود منابع مالی پیش پرداخت در اردیبهشت ماه پرداخت و پروژه از اواخر اردیبهشت ماه آغاز به کار کرد. پیش بینی می کنیم حداکثر تا یک سال و نیم آینده پروژه به بهره برداری برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز