خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس:

وضعیت مصرف موادمخدر در کشور اسف‌بار است

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۸۵۹

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت مصرف مواد مخدر و اعتیاد، امروز در کشور اسف‌بار است و تعداد زیادی از جمعیت فعال و جوان ما به این بلای شوم مبتلا هستند.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد سادات ابراهیمی با بیان اینکه راهکارهای پیشین اکثر سلبی بوده در حالیکه باید ایجابی باشد، افزود: وقتی مبانی دینی مستحکم باشد، موضوع گرایش به مواد مخدر به دلیل کسب شادی، به حاشیه رفته و جوانان کمتر گرفتار این بلای شوم می شوند.

وی ادامه داد: باید بدنبال راهکار پیشگیری و چگونگی فرهنگسازی برای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر باشیم زیرا قوانین کنونی مبارزه با مواد مخدر بیشتر در مورد بگیر و ببندها است، در حالیکه این روش مقطعی موثر است و به میزان اندکی تاثیر بازدارندگی دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر علاوه بر فراگیری در صورت اجرای مستمر و جامع، اثرات مطلوبی را برای مردم و کشور به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: وقتی برنامه مناسب و ویژه فرهنگی برای ارتقا سطح آگاهی مردم نداشته باشیم، اعتیاد روز به روز افزایش می یابد. از طرفی برخی مشکلات همچون بیکاری نیز به موضوع اعتیاد دامن می زند و می توان عدم اشتغال بویژه در جوانان را از دلایل عمده مصرف و گرایش به مواد مخدر دانست.

بنابرگزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر، سادات ابراهیمی ادامه داد: سست شدن اعتقادات از دلایل دیگر گرایش جوانان به مصرف موادمخدر است، به همین منظور دست اندرکاران فرهنگی و آموزشی باید به این مساله توجه جدی داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر و همه جانبه از معتادان بهبودیافته خاطرنشان کرد: در این زمینه فوق العاده عقب هستیم. معتاد وقتی از هر جهت رانده شود و مورد تنفر جامعه قرار گیرد، آسیب های اجتماعی فردی و اجتماعی ناشی از آن دو چندان شده و لازم است تجدید نظر ساسی در رابطه با خانواده معتادان و معتادان بهبودیافته انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز