خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل انجمن بیماران ام اس در گفت‌وگو با ایلنا:

هزینه‌های توانبخشی فشار زیادی به بیماران ام اس تحمیل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۰۲۳

مدیر عامل انجمن بیماران ام اس گفت: به دلیل عدم پوشش بیمه‌ای مناسب خدمات توانبخشی، هزینه این خدمات فشار زیادی را به بیماران ام اس تحمیل می‌کند.

سید حسن وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت بیماران ام اس گفت: 23هزار نفر عضو انجمن ام اس هستند که البته این تعداد شامل بیماران تهران می‌شود و حدود 26 هزار نفر نیز در انجمن‌های استانی عضویت دارند.

وی افزود: دارو‌های ایرانی با هزینه‌ اندکی به دست بیماران می‌رسد و اگر بیمار به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کند نیز حداقل‌ هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

مدیر عامل انجمن بیماران ام اس درباره دارو‌های غیرتخصصی و مکمل‌هایی که بیماران ام اس باید مصرف کنند و شامل بیمه نمی‌شوند، گفت: مشکل همچنان پابرجا است، البته مذاکراتی با شرکت‌های بیمه‌ شده است، تا این داروها تحت پوشش بیمه قرار بگیرد، اما این مذاکرات بی‌نتیجه مانده است.

وی خاطر نشان کرد: تامین هزینه‌های درمانی برای بیماران ام اس همچنان مشکل است و  هزینه دارو تنها بخشی از هزینه‌هایی است که این بیماران پرداخت می‌کنند.

وزیری درباره هزینه‌های توانبخشی بیماران ام اس گفت: مساله مهمی که درباره بیماران ام اس وجود دارد؛ بحث هزینه‌های توانبخشی در منزل و خارج از بیمارستان این بیماران است. در این باره نیز مذاکرات زیادی با سازمان‌های بیمه‌گر داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: خیلی از بیماران ما توان خروج از منزل را ندارند و باید توانبخشی آنها در منزل دنبال شود، اما به دلیل عدم پوشش بیمه‌ای مناسب هزینه‌های زیادی به خانواده تحمیل می‌شود. الان یک بیمار ام اس که داروی خارجی استفاده می‌کند و نیازمند فیزیوتراپی و کار درمانی است چیزی حدود یک میلیون در ماه هزینه دارد.

مدیر عامل انجمن بیماران ام اس همچنین درباره ورود بیماران ام اس به لیست بیماران خاص وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر بیماری ام اس جزو بیماری‌های خاص شناخته می‌شود، اما این موضوع تصویب نشده است. در صورت تصویب این موضوع بیماران ام اس می‌توانند از خدمات درمانی، به صورت رایگان استفاده کنند.

وزیری گفت: تسهیلات زیادی در اختیار بیماران ام اس قرار گرفته، اما هنوز شرایط بیماران خاص را ندارند، امیدواریم در بسته‌های جدیدی که در طرح تحول سلامت ابلاغ می‌شود، بیماران ام اس نیز شرایط بهتری داشته باشند.

وی دلیل عدم ورود بیماری ام اس به لیست بیماری‌های خاص را بار مالی این موضوع دانست و گفت: وزارت بهداشت و بیمه‌ها موافق ثبت ام اس به عنوان بیماری خاص هستند اما به دلیل بار مالی این موضوع هنوز به صورت رسمی این موضوع به تصویب نرسیده است. ما دست از تلاش بر نمی‌داریم و امیدواریم که بتوانیم بیماری ام اس را در لیست بیماری‌های خاص ثبت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز