خبرگزاری کار ایران

سارقان فرش‌های نفیس دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۴۰۰

صاحب یک مغازه فرش فروشی در منطقه مشیریه با مراجعه به کلانتری 169 به مأموران اعلام کرد که سرنشینان یک دستگاه خودرو سواری مزدا 323 اقدام به سرقت از مغازه اش کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت از مغازه فرش فروشی" و با توجه به وقوع سرقت‌های مشابه در خصوص سرقت فرش و تابلوفرش از برخی از منازل و مغازه‌های فرش فروشی، پرونده به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در زمان مراجعه به مغازه‌ی محل کار خود متوجه شدم که حفاظ ( کرکره ) تخریب شده و تعدادی از تابلوفرش‌های داخل مغازه سرقت شده است؛ بلافاصله به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته پرداخته و متوجه شدم که سه سرنشین یک دستگاه خودرو مزدا 323 اقدام به سرقت از مغازه ی بنده کرده اند ".

شناسایی اولین متهم

با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته‌ی پیش بینی شده در خارج از مغازه، کارآگاهان موفق به شناسایی خودرو مزدا 323 شدند؛ در ادامه مشخص شد که خودرو مذکور دارای دستور توقیف بوده و خودرو مزدا 323 دارای سابقه سرقت از منطقه نظام آباد است.

در ادامه رسیدگی به پرونده، مشخصات خودرو مزدا 323 تحت تعقیب اداره هفدهم پلیس آگاهی در اختیار کلیه پایگاه‌های پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت؛ نهایتا از طریق پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد که کارآگاهان این پایگاه اقدام به دستگیری یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت داخل خودرو بنام امیر. ف ( 24 ساله ) کرده و در بازرسی از مخفیگاه وی موفق به شناسایی خودرو مزدا 323 تحت تعقیب اداره هفدهم شدند.

شناسایی تمامی‌اعضای گروه سارقین :

"امیر. ف" پس از اعتراف به دهها فقره سرقت داخل خودرو، جهت ادامه تحقیقات در خصوص پرونده سرقت فرش و تابلوفرش‌ها در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

"امیر. ف" که منکر هرگونه اطلاع یا همکاری با سارقین اماکن با موضوع سرقت دهها تخته فرش و تابلوفرش شده بود، در تحقیقات تخصصی لب به اعتراف گشود و سه بچه محل خود در منطقه مشیریه بنام‌های "امیرحسین. س" (26 ساله)، "علیرضا. ن" ( 28 ساله ) و "محسن. ن" ( 30 ساله ) را به عنوان همدست معرفی کرد.

"امیر. ف" در اعترافاتش به کارآگاهان گفت:" ابتدا یک دستگاه خودرو سواری عمدتا پراید و یا پژو را سرقت می‌کردیم؛ سپس در تاریکی شب به سراغ مغازه‌های فروش "فرش" و یا "تابلو فرش" رفته و با تخریب قفل اقدام به سرقت فرش و تابلوفرش می‌کردیم؛ در سرقت‌های منازل نیز پس از اطمینان از عدم حضور صاحبخانه، درب ورودی خانه‌ها را تخریب و اقدام به سرقت پول، طلا و جواهرات و نهایتا فرش‌های گران قیمت( عمدتا دست باف )داخل آنها می‌کردیم ".  

با شناسایی سه عضو دیگر سارقین، این سه نفر نیز دستگیر و پس از انتقال به اداره هفدهم پلیس آگاهی صراحتا به سرقت‌های مشابه در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در محدوده امام حسین، نظام آباد و خیابان مطهری اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: " در ادامه رسیدگی به پرونده و با اعترافات بدست آمده از متهمین، تعدادی از محل‌های سرقت شناسایی و طی مراحل قانونی نسبت به تحویل اموال مسروقه به تعدادی از مالباختگان اقدام شده است ".

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پایان این خبر گفت: " در ادامه ی تحویل اموال مسروقه باقی مانده از متهمین، دستور انتشار تصاویر مابقی اموال مسروقه صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر اموال مسروقه ی خود شدند دعوت می‌شود تا جهت انجام مراحل قانونی و استرداد اموال خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهراند بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی‌مراجعه نمایند ".

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز