خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان:

باید از بعد روانشناختی و جامعه شناختی از حجاب دفاع کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۴۷۸

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان با بیان اینکه دفاع ما از حجاب باید به صورت اقناعی باشد، گفت: باید از بعد روانشناختی و جامعه شناختی از حجاب دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مینو اصلانی در همایش بین المللی «عفت در قربانگاه غرب» گفت: 21 تیر سالروز گرامی داشت یاد و خاطره قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب است همچنین شش سال پیش نیز بار دیگر چنین اتفاقی در غرب افتاد و مدعیان حقوق بشر زن محجبه‌ای را جلوی همسر،‌ فرزند و یک قاضی در دادگاهی در آلمان به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: اینکه غرب ادعای دفاع از انسانیت را دارد و در کنار آن اینگونه آن را پایمال می کند و نژاد پرستی علیه حجاب را راه می اندازد جای سوال دارد این کشورها حتی حجاب را در کشوری که انقلاب اسلامی در آن رخ داده بر نمی تابند و هجمه های سنگینی را ایجاد می کنند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان افزود: غربیان با راه اندازی 120 شبکه ماهواره ای حیازدا به دنبال از بین بردن حجاب وعفاف هستند، اما اکنون حجاب به نقطه عطفی در بحثهای علمی تبدیل شده است و دانشگاهیان نیز در غرب پوشش را مد نظر قرار دادند زیرا که نیمه عریانی باعث افت علمی آنها شده است.

اصلانی با اشاره به اینکه حجاب امری فطری و ضروری است، افزود: گفتمان انقلاب اسلامی این بحث را جدی گرفته و حتی در بسیاری از کشورهای غربی نیز به حجاب و عفاف اهمیت می دهند حتی آمریکا اکنون پلیس مقابله با عریانی و فحشاء به راه انداخته است.

وی تصریح کرد: اینکه غرب موضوع حجاب را طی 100 سال است که در دستور کار قرار داده نشان دهنده قدرت و ظرفیت حجاب است که این دغدغه را برای دنیا بوجود آورده حجاب و چادر شانیت، کرامت و زیبایی برای حضور اجتماعی زنان هستند که ما از این ظرفیت کمتر استفاده می‌کردیم.

اصلانی در پایان تصریح کرد: تک تک ما وظیفه داریم که به صورت اقناعی وارد این مسئله شویم و از بعد جامعه شناختی، روانشناختی از آن دفاع کنیم. نباید نگران شویم و گمان کنیم که اگر کسی پوشش درستی ندارد ناامید شده است بلکه باید با تعامل و اقناع این ضعف ها را مرتفع کنیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز