خبرگزاری کار ایران

انتقاد عضو شورای شهر از رویکرد تک بعدی به آسیب‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۴۸۱

یک عضو شورای شهر از رویکرد تک بعدی به آسیب‌های اجتماعی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس جدیدی در یکصد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه رویکرد تک‌بعدی به آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای ارائه راه‌حل‌های کوتاه مدت برای مسائل پیچیده جامعه و مشکلات اقتصادی و فرهنگی باعث شده شاهد تشکیل و رشد میلیون‌ها پرونده قضایی در سراسر کشور باشیم.

وی ادامه داد: با نگاهی به وضعیت این پرونده‌ها که اغلب حاوی جرایم و بزهکاری‌های فردی و اجتماعی هستند، مشخص شده است؛ بخش عمده‌ای از این بزهکاران بی‌سرپرست و یا بد سرپرست بوده‌اند.

وی ادامه داد: هر چند مطالعات و پژوهش‌های کافی برای بررسی تطبیقی وضعیت امروز کلان‌شهر تهران با دهه‌های گذشته از یک طرف و در مقایسه با کلانشهرهای دیگر با شرایط مشابه انجام نشده است، اما لزوم این امر و استفاده از متخصصان و پژوهشگران اجتماعی بیش از پیش مشهود است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با این حال وضعیت امروز تهران و شهرهای اقماری که به مراتب معضلات و مشکلات بیشتری در خود جای داده‌اند، نیاز به توضیح ندارد و خود گویای کمبودهای جدی در زیرساخت‌های عمومی و رفاهی است. اگرچه نداشتن آمارهای دقیق و قابل اعتماد از وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کشور و شهر تهران خود یکی از معضلات بزرگ گریبان‌گیر ماست.

وی تصریح کرد: همانگونه که با اقدامات مدیریت شهری در زمینه ساخت و توسعه مساجد گام بلندی در جهت رفع کمبودها برداشته شده است باید در زمینه انجام یک کار جهادی و مهم برای پیشگیری در حوزه‌های اصلی آسیب‌های اجتماعی یعنی توجه به کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست  اقداماتی انجام گیرد، چرا که هزینه کردن در این زمینه نه تنها جزو ضروریات است، بلکه به عنوان سرمایه‌گذاری جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش جرم و جنایت خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: امید است که با همکاری نهادهای ذیربط از جمله وزارت رفاه، سازمان بهزیستی، کمیته امداد و مشارکت بخش خصوصی نهضت فراگیری در این زمینه برپا شود، زیرا راه‌اندازی این نهضت این پیام را به دنیا می‌رساند که آنها که چهره اسلام را خشن جلوه می‌دهند، بویی از اسلام نبرده‌اند بلکه اسلام سراسر رحمت و عطوفت و مهربانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز