خبرگزاری کار ایران

معاون ساماندهی امور جوانان:

محیط اجتماعی و سیاسی اثرات زیادی در رفتار جوانان دارد

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۸۱۱

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: مهمترین گفتمان امروز جوانان ما اعتدال و تدبیر برای ساختن فردایی بهتر با نگاهی واقع بینانه و پرهیز از «خوش‌بینی مفرط» یا «بدبینی مطلق» است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا رستمی مطلب افزود: بدون تردید عملکرد دولت تدبیر و امید در بخش سیاست خارجی بیش از هر زمان دیگری پیروزمندانه و غرورآفرین بوده است و از این منظر نیز مورد توجه افکار عمومی داخلی و رسانه ‌های بین ‌المللی قرار گرفته، ما حق داریم که خوشحال باشیم.

وی تصریح کرد: مدتی است بخش قابل‌توجهی از جامعه به ویژه جوانان درگیر مذاکرات فی مابین ایران و 1+5 شده و ایرانیان و حتی جهانیان به  انتظار نشسته  بودند تا نتیجه دیپلماسی نوین دولت یازدهم را پس از سالها چالش در موضوع پرونده هسته‌ای کشورمان ملاحظه کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان تاکید کرد: حساسیت مذکور در نزد افکارعمومی به ویژه در جوانان که چشم به آینده دارند و همواره تحول خواه و نواندیش هستند شکل آشکارتری هم به خود گرفت و پس ازگذشت روزها و ماه ها از مذاکرات ایران با قدرت های غربی و ملاحظه ی این معنا که ایران قدرتمند و اعتدال گرا توانسته شش قدرت دنیا را مبهوت دیپلماسی و منطق خود کند؛ انتظارها را فراتر از یک بازی فینال در جام ملت های آسیا یا حتی بازی والیبال بین ایران و آمریکا و حتی راهیابی به جام جهانی کرد.‌

رستمی با اشاره به واکنش های جامعه جهانی درخصوص توافق هسته ای اظهار داشت: واکنش‌ها نسبت به توافق با قدرت های جهانی باز هم تاثیرات عمیق و اثرگذار اعتدال و خردگرایی را  اثبات کرد و نشان داد که لازم نیست دنیا را فقط سیاه یا فقط سفید دید. در مباحث مختلف آن هم در عرصه بین المللی نباید «خوش‌بینی مفرط» یا «بدبینی مطلق» داشت بلکه در مواجهه با دگرگونی‌های عرصه سیاست خارجی باید با تاکید بر عزت ملت و در نظر گرفتن مصالح و منافع ملی و پافشاری بر اصول باید منافع ملت و کشور را تامین کرد.

وی افزود: از ویژگی های بارز جوانان پرشور ایران اسلامی در عین هیجان آفرینی در پیروزی های ملی  که آن هم در راستای ایجاد انگیزه برای تحرک بیشتر در بین افکار عمومی صورت می گیرد؛  "اعتدال گرایی"و "واقع‌بینی"در نگاه به آینده برای ساختن فردایی بهتر برای سربلندی کشور است، آن هم با در نظر گرفتن روحیه نقش پذیری که در دوران جوانی بروز و ظهور پیدا می کند و گاهی بسیار شدید است.

دبیر ستاد ملی ساماندهی امور جوانان تصریح کرد: باید پذیرفت که محیط اجتماعی و سیاسی به ویژه از لحاظ روانی اثرات زیادی در تشکیل شخصیت و رفتار جوانان به ویژه در بازسازی شخصیت و نقش پذیری آنان در جامعه دارد و به فرموده رهبر انقلاب"جوانان در هر جامعه و کشوری محور حرکت هستند. اگر حرکت انقلابی و سیاسی باشد ، جوانان جلوتر از دیگران حرکت می کنند."

 وی گفت: شاید بتوان این ایجاد غرور و احساس پیروزی را فقط با پیروزی های به دست آمده در دوران دفاع مقدس مقایسه کرد. مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران که در پای پرچم برافراشته اسلام آن هم به دست جوانان به دست آمد. هشت سال دفاع جانانه در برابر تجاوز دشمن منشاء غرور ملی برای مردم ایران گردید و باعث شد که توطئه و تهدید قدرت های بزرگ جهان خنثی شده و تبدیل به فرصت بزرگ برای ساختن کشور عزیزمان و پیشرفت های چشم گیر گردد که آن هم با برنامه ریزی توسط نخبگان جوان و به دست توانمند جوانان همین کشور به وجود آمد.

رستمی اظهار داشت: شاید مهمترین پرسشی که ما جوانان امروز داریم این است که ؛بعد از رسیدن توافق با قدرت های جهانی و کسب موفقیتی دیگر در عرصه بین المللی برای کشور توسط دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر و امید؛ چه باید کرد؟

وی بیان کرد: اکنون تهدیدها و تحریم های بین المللی تا حدود زیادی کاهش یافته و نوبت آن است که عصر جدیدی از سازندگی آغاز شود و ملت ایران به ویژه جوانان با نگاهی امیدوارانه و خوش بین به آینده ای درخشان برای ایران اسلامی در فکر ساختن فردایی بهتر باشند.

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: جوانان ایران عزیز خوب می دانند که پای شجره ی طیبه ی انقلاب اسلامی خون های مقدسی ریخته شده و همواره افتخارات بزرگ در تاریخ با ایستادگی و پافشاری بر ارزش ها و آرمان های یک ملت رقم خورده است، پس ضمن شادمانی و احساس غرور از این پیروزی ملی به فرموده ی رهبر فرزانه انقلاب در جمع دانشجویان در 20 تیر ماه 94 " جوان تصمیم ساز و گفتمان ساز است. شما وقتی که یک آرمان را دنبال می کنید، می گویید، تکرار می کنید، به جد پای آن می ایستید ؛ این یک گفتمان در جامعه ایجاد می کند و موجب تصمیم سازی می شود."

وی تاکید کرد: مهمترین گفتمان امروز جوانان ما اعتدال و تدبیر برای ساختن فردایی بهتر با نگاهی واقع بینانه و پرهیز از «خوش‌بینی مفرط» یا «بدبینی مطلق» است که این نگاه به شدت مورد نیاز انسان امروز چه در عرصه های داخلی و چه در عرصه ی بین المللی است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز