خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد؛

پیش‌بینی سرعت وزش باد 10 روز قبل از وقوع حادثه/ تا کی می‌خواهیم با جان مردم بازی کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۶۸۹

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با یادآوری طوفان سال گذشته و حوادث پس از آن گفت: سال گذشته برخورد خوبی انجام نگرفت و یک عذرخواهی هم نشد تا کی می‌خواهیم با جان مردم بازی کنیم؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، اقبال شاکری در جلسه امروز شورای شهر تهران در خصوص حادثه سیل گفت: پد هلیکوپتری منطقه امامزاده داود تبدیل به پارکینگ شده است. از طرف دیگر اورژانس می‌گوید؛ به ما اعلام رسمی نشده بود و ما حوادث را از سایت هواشناسی متوجه شدیم.

رئیس کمیته عمران شورای شهر با تاکید بر اینکه ظرفیت جاده چالوس 12 هزار خودرو است، ادامه داد: متاسفانه در این حادثه 100 هزار خودرو در جاده چالوس دچار حادثه شدند، 80 خودرو از بین رفته، 16 کشته و 12 مفقودی بر جای ماند.

وی با اشاره به سایت بین‌المللی هواشناسی اظهار کرد: این سایت 10 روز قبل از حادثه اعلام کرده 6:20 بعدازظهر باد با سرعت 22.2 کیلومتر  بر ساعت، ساعت 7 با سرعت 32 کیلومتر در ساعت و ساعت 7.5 با سرعت 77.8 کیلومتر بر ساعت در برخی مناطق وجود خواهد داشت. همچنین  این سایت اعلام کرده طی یک ساعت سرعت دید از 5 کیلومتر به 100 متر کاهش پیدا خواهد کرد.

 شاکری با یادآوری طوفان سال گذشته و حوادث پس از آن گفت: سال گذشته برخورد خوبی انجام نگرفت و یک عذرخواهی هم نشد تا کی می‌خواهیم با جان مردم بازی کنیم؟

وی  افزود: حادثه پیش‌آمده در روزهای تعطیل اتفاق افتاده و مردم در مسافرت بودند وگرنه فاجعه‌ای رخ می‌داد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر با تاکید بر اینکه آب گرفتگی مهمترین معضل  تهران  در این چند روز بوده است، گفت:  باید طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی را در نظر بگیریم و اگر می‌گوییم؛ ساخت و ساز در بستر رودخانه باید ممنوع شود، این موضوع را باید به مرحله عمل برسانیم.

وی تاکید کرد: مدیریت یکپارچه باید به قنوات، مسیرها، کانال‌ها و ... رسیدگی کرده  و نقطه پایانی برای آن بگذارد.

وی ضمن قدردانی از آتش‌نشانی، هلال احمر و ...  به تصویب طرح‌های اضطراری جمع‌آوری آب‌های سطحی در شورای شهر اشاره کرد و گفت: امیدواریم با هماهنگی بیشتر  نهادهایی همچون هواشناسی، آتش‌نشانی، اورژانس و ... بهتر عمل کرده تا چنین حوادثی تکرار نشود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز