خبرگزاری کار ایران

حقانی عنوان کرد:

ورود روزانه 3 تا 4 هزار تن میوه قاچاق به بازار

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۷۱۳

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: روزانه 3 تا 4 هزار تن میوه قاچاق وارد بازار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقانی با اشاره به درج مطلبی در روزنامه همشهری در تاریخ 16 تیر ماه با عنوان بازارچه‌های مرزی معبر میوه‌های قاچاق گفت: در این مطلب معاون وزیر جهاد مصاحبه کرده و گفته بود، هیچ دستگاه دولتی در  واردات میوه دخالت ندارد و واردات میوه همچنان ممنوع است.

 وی ادامه داده: پیامدهای قاچاق میوه گریبان‌گیر بخش کشاورزی شده و منافع ملی را با مخاطره جبران‌ناپذیری مواجه می‌سازد.

حقانی تاکید کرد: وزارت جهاد در حمایت از کشاورزان واردات میوه به جز انبه، موز و آناناس را ممنوع کرده است، اما متاسفانه از مبادی غیرقانونی  میوه قاچاق  وارد  بازار می‌شود که چنین اقدامی به غیر از به خطر انداختن منافع تولیدکنندگان میوه به دلیل عدم  رعایت قوانین قرنطینه‌ای ورود انواع بیماری و آفات را ممکن ساخته است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه روزانه 3 تا 4 هزار تن میوه قاچاق وارد بازار می‌شود، گفت: از شهرداری خواهش می‌کنم از توزیع میوه خارجی در بازارها جلوگیری کند تا هم از تولیدات داخلی حمایت شده و هم قوانین رعایت شوند.

حقانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه شورا که طی آن شورای عالی معماری محدوده باغات به هم پیوسته کن را در راستای قانون حفظ،‌ گسترش و صیانت از باغات تبدیل به پهنه  جی کرد، گفت: بر اساس این مصوبه قرار شد در صورتی که مالکین حاضر به نگهداری از باغات نشدند، شهرداری  آنها را خریداری و تبدیل به پارک کند.

وی ادامه داد: بند 51 مصوبه بودجه سال 91 به شهرداری تهران اجازه داده بر اساس قانون تملک املاک معارض باغات کن را با مبلغ 500 میلیارد تومان  پس از توافق تهاتر کند و پس از ثبت عملیات در تفریق بودجه  گزارش آن را به شورا ارائه دهد.

عضوئ شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به منویات رهبری، مصوبه شورای شهر تهران و شورای عالی معماری و شهرسازی شایسته است؛ شهرداری تهران نسبت به عملیاتی کردن این مصوبه اقدام و نتایج آن را به شورا گزارش کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز