خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی هشدار داد:

احتمال وقوع طوفان در برخی استان‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۰۹۶

سازمان هوا شناسی از احتمال وقوع طوفان در برخی نقاط کشور طی امروز و فردا خبر داد.

به گزارش ایلنا، بر اساس بولتن پیش‌بینی سه روزه  سازمان هواشناسی کشور طی سه روز آینده برای استان‌های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی ،غرب مرکز و جنوب شرق کشور ابرناکی، رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود .

علاوه بر آن از بعد از ظهر روز پنج شنبه با نفوذ جریانات شمالی در سواحل جنوبی دریای خزر شاهد بارش پراکنده باران گاهی با رعد و بر ق خواهیم بود. همچنین در سه روز آینده برای مناطق شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود  که در برخی مناطق با گرد و خاک و در شمال سیستان و بلوچستان با توفان گرد و خاک همراه خواهد بود.

طی روزهای چهار شنبه و پنج شنبه، به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، وقوع طوفان، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت به سبب رشد ابرهای جوششی و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها پیش بینی می شود.

این شرایط درطی امروز و فردا  استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، ایلام، جنوب کردستان، کرمانشاه، غرب و جنوب اصفهان، جنوب همدان، نیمه غربی کرمان، شمال و غرب فارس، شمال خوزستان و جنوب سیستان و بلوچستان ایجادخواهد شد.

بر اساس این گزارش سازمان هوا شناسی توصیه کرد تا  تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی از جمله خودداری از تردد در حاشیه رودخانه ها و احتیاط لازم در تردد جاده‌ای نقاط مرتفع مناطق یاد شده به کار گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز