خبرگزاری کار ایران

نماینده‌ سازمان‌های مردم نهاد مطرح کرد:

حمایت از خیرین سلامت با معافیت‌های مالیاتی

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۲۲۶

نماینده‌ سازمان‌های مردم نهاد سلامت گفت: تفویض اختیارات دولت به سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند، هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی بیماریهای صعب العلاج در جامعه را کاهش دهد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، صحرائیان در همایش ملی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت گفت: با توسعه و پیشرفتهای علمی و حرکت به سوی جامعه‌ای مدرن، مشکلات حوزه سلامت تغییر کرده و با کاهش بیماری‌های عفونی و مسری مواجه بوده‌ایم، اما در عین حال جامعه مدرن بیماری‌های مدرنی دارد که از آنها می‌توان به بیماری‌های صعب‌العلاج، مزمن و سرطان اشاره کرد.

وی افزود: این بیماری‌ها علاوه بر هزینه‌های گزاف بار زیادی را به دولت تحمیل می‌کند، به طور مثال وجود بیماری ام اس علاوه بر هزینه‌های مالی، آثار روانی زیادی نیز دارد.

صحرائیان ساماندهی و توسعه سازمانهای مردم نهاد را عامل کاهش بار زیان آور اجتماعی و اقتصادی بیماریهای صعب العلاج در جامعه دانست و گفت: تفویض اختیارات دولت به این سازمانها می‌تواند؛ هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی اینگونه بیماریها را در جامعه کاهش دهد. ایجاد فرصت برای سازمان های مردم نهاد در حوزه تشخیص و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر و صعب العلاج می تواند، کشور را از ابتلا به چنین بیماری هایی مصون بدارد.

وی افزود: وجود سازمانها و نهادهای دولتی متعدد و سیاست‌گذار و عدم هماهنگی آنها مشکلات زیادی را در ارائه خدمات سلامت ایجاد کرده است.

صحرائیان با ارائه پیشنهاداتی گفت: انعقاد تفاهم‌نامه‌های درون و برون بخشی در سازمانها می تواند؛ دولت را در خدمت رسانی یاری دهد و ایجاد یک شبکه میان سازمان‌های مردم نهاد، دولت را بیش از پیش یاری می‌دهد.

نماینده‌ سازمان‌های مردم نهاد سلامت خاطرنشان کرد: حمایت از خیرین با معافیت‌های مالیاتی نیز می‌تواند به همیاری دولت کمک کند.

وی در پایان با تشکر از وزیر بهداشت بخاطر حمایت از نظام جامعه مراقبت از ام‌اس تشکر کرد و خطاب به روحانی گفت: تقاضا داریم حمایتهای خود را از طرح تحول افزون کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز