خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

واقعی شدن تعرفه‌ها 3 تا 5 سال زمان می‌برد

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۲۳۱

وزیر بهداشت گفت: دولت ادعا می‌کند که اقداماتش کامل است. ما از ابتدا نیز اعلام کردیم که بین 3 تا 5 سال زمان نیاز داریم تا تعرفه ها واقعی شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاضی زاده هاشمی با اشاره به حضور تیم سازمان جهانی بهداشت برای بررسی طرح  تحول سلامت گفت: با حضور این افراد از چند هفته پیش تا کنون طرح تحول سلامت مورد ارزیابی و بازبینی قرار گرفت تا هدفگذاری ها و موفقیت های این طرح مورد راستی آزمایی قرار بگیرد.

وی افزود: ما افتخار می کنیم که نه تنها فرصت نقد عملکرد دولت در حوزه سلامت برای دلسوزان این حوزه در کشور فراهم شد، بلکه برای سازمانهای بین المللی نیز این امکان فراهم است. ما خود را از خطا و اشتباه بری نمی دانیم و تصورمان این است که قضاوت دوستان قضاوتی ارزشمند است.

وزیر بهداشت گفت: اجرای طرح تحول سلامت مورد توجه تیم سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت و شاهد تقدیر و تشکر این تیم از اقدامات دولت در حوزه سلامت به ویژه در بخش هایی چون توجه وزارت بهداشت به مناطق دور دست، افزایش دسترسی به خدمات و ارتقای خدمات در مراکز درمانی و پوشش بیمه همگانی و کاهش پرداختی از جیب مردم بودیم.

به گفته وی امروز بعدازظهر در جلسه ای با حضور روسای دانشگاه ها، دستاوردها و اشکالات احتمالی طرح تحول سلامت و برنامه های وزارت بهداشت مورد ارزیابی ناظرین بین المللی قرار خواهد گرفت.

قاضی زاده هاشمی درباره طرح مبتنی بر عملکرد و انتقادات وارده به آن گفت: نقد اگر با نگاه ملی باشد حتماً به نتیجه می رسد و ما انتقاداتی با نگاه صنفی داریم که هر گروهی در جامعه می خواهد، مطالبات خود را پیگیری کنند که منافع ملی در آن نیست.

وی افزود: در کلیت نظام پرداخت تا آنجا که دولت و بیمه ها قبول کرده اند، اقدامات لازم انجام شده است. ما در حوزه سلامت فروشنده خدمات هستیم و خریدار این خدمات بیمه ها هستند. تا بیمه ها تقویت نشوند و تا زمانی که به درستی عمل نکنند و منابع کافی از طریق حق بیمه و منابع ملی در اختیار آنها قرار نگیرد، این مشکلات به راحتی قابل حل نیست.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه این مسائل در همه کشورها مانند آمریکا و اروپا وجود دارد و هر صنفی مطالبات خود را دنبال می کند، افزود:  به طور مثال در آمریکا ارتوپدها بالاترین درآمد را در گروه پزشکان دارند، اما 50 درصد آنها همواره ناراضی هستند.

وی تاکید کرد: به صورت کلی به نظر می رسد آنچه در دولت یازدهم رخ داد، حمایت از حقوق مردم و به طور نسبی ارائه دهندگان خدمت بود که بعید می دانم به این زودی ها حمایت دولت از حوزه سلامت با وجود مشکلات مالی و کمبود بودجه ای که داشت، تکرار شود.

قاضی زاده هاشمی گفت: دولت ادعا نمی کند که اقداماتش کامل است. ما از ابتدا نیز اعلام کردیم که بین 3 تا 5 سال زمان نیاز داریم تا تعرفه ها واقعی شوند. امیدواریم گشایش های لازم در این زمینه ایجاد شود و ما به هدفمان برسیم.

وی  خاطرنشان کرد: برای استقرار یک نظام سلامت کارآمد نیز 10 تا 15 سال زمان نیاز داریم که امیدواریم به آن دست پیدا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز