خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

اعزام معلمان به خارج از کشور برای آشنایی با نظام‌های آموزشی دنیا

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۲۷۶

وزیر آموزش و پرورش از گسترش اعزام معلمان به خارج از کشور برای آشنایی با نظام‌های آموزشی دنیا و استفاده از تجربیات آنها در داخل کشور خبر داد.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تغییر شرایط آموزش و پرورش در دوره پساتحریم اظهار داشت: علی‌رغم مشکلاتی که ما در این سال‌های اخیر داشتیم، باید اذعان کنیم که تلاش‌های معلمان و همکاران عزیز ما در سراسر کشور با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات مالی تحولاتی را در نظام تعلیم و تربیت آفرید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول نظام آموزشی، روح حاکم بر این سند را  کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش و ایجاد عدالت آموزشی در بین اقشار مختلف کشور عنوان و خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر می‌خواهیم؛ احکامی را در برنامه ششم توسعه پیشنهاد دهیم و بعد آنها را پیگیری کنیم تا به تصویب مراجع ذی‌ربط برسد که مبنای برنامه ششم توسعه در حوزه آموزش و پرورش، سند تحول نظام آموزشی کشور باشد، سندی که مورد تاکید مقام معظم رهبری، رییس جمهور و رییس مجلس و بزرگان کشور است.

فانی ادامه داد: این اجماعی که امروز مقامات و مسئولان کشور در اجرای سند تحول دارند یک اجماع کم‌نظیر و شاید هم بی‌نظیر است و توجه همه بزرگان کشور به امر تعلیم و تربیت را به خود جلب کرده و یک مزیت بزرگی محسوب می شود. ما امیدواریم که بتوانیم از این مزیت و از این اجماع در کیفیت‌بخشی آموزش، حداکثر استفاده را در برنامه ششم توسعه داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که انتظار شما از حاکمیت برای آموزش و پرورش به عنوان سکاندار این وزارتخانه  چیست، گفت: انتظار این است که نگرش‌ها به آموزش و پرورش به عمل تبدیل شود؛ یعنی این حمایت‌هایی که همه از جمله مجلس شورای اسلامی، دولت، رییس جمهور و بزرگان کشور دارند، به حوزه عمل نزدیک‌تر شود و ما عملا شاهد حمایت‌های بیشتر در تامین منابع باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی دیگر مبنی براینکه در پی تعامل سازنده با کشورهای مختلف آیا برنامه‌ای برای فرستادن معلمان به خارج از کشور برای آشنایی با نظام‌های آموزشی دنیا و استفاده از تجربیات و اندوخته‌های آنها در داخل دارید، افزود: این کار نه خیلی وسیع ولی به طور محدود شروع شده و خود همکاران فرهنگی ما که به مدارس خارج از کشور (قریب به 80 مدرسه) برای تدریس اعزام می‌شوند، در عین حال که در مدارس جمهوری اسلامی کشورهای مختلف تدریس دارند، بازدیدهایی از مدارس همان کشورها و همچنین آشنایی با نظام آموزشی آنها نیز دارند و موظف هستند، در پایان ماموریتشان گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش آن کشورها ارائه دهند.

فانی در ادامه تصریح کرد: چون این گزارش از سوی همکار فرهنگی ما تهیه می‌شود، آشنایی بیشتری با نظام‌های آموزشی پیدا می‌کند. همچنین ما در واحد امور بین‌الملل آموزش و پرورش یک واحدی را پیش‌بینی کردیم که این گزارش‌ها را بررسی و ماحصل آن را در اختیار کارشناسان حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش قرار می‌دهند تا از این گزارش ها و دستاوردها در برنامه‌ریزی‌های آموزشی استفاده شود.

وی از گسترش اعزام معلمان به خارج از کشور برای آشنایی با نظام‌های آموزشی دنیا و استفاده از تجربیات آنها در داخل کشور خبر داد و گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان علاوه بر این حرکت، تورهای آموزشی و بازدید از مراکز آموزشی سایر کشورها را پیش‌بینی کرده است که بنا داریم؛ در پی تعامل با کشورهای مختلف، این حرکت‌ها را گسترش دهیم.

فانی ابراز امیدواری کرد که در اجرای سند تحول نظام آموزشی بتوانیم؛ این حرکت‌ها را بیشتر شاهد باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز