خبرگزاری کار ایران

تلفات حادثه سیل و طوفان به 17 نفر رسید/تنها 14 نفر تعیین هویت شدند

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۵۶۴

بر اساس آخرین اخبار سازمان پزشکی قانونی کشور تاکنون جسد 17 تن از قربانیان حادثه سیل و طوفان روز 28 تیر ماه در استان‌های تهران، البرز، قزوین و مازندران برای تعیین هویت به پزشکی قانونی ارجاع و 14 نفر از آنان تعیین هویت شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در جریان وقوع سیل و طوفان روز 28 تیرماه جسد 17 قربانی این حادثه به پزشکی قانونی ارجاع شد که در این میان 8 نفر در استان تهران، 7 نفر در استان البرز، یک نفر در استان مازندران و یک نفر در استان قزوین جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش تا این لحظه جسد 6 قربانی حادثه در تهران تعیین هویت شده اند. آمار تلفات حادثه در استان تهران بر اساس آمار پزشکی قانونی همچنان همان 8 نفر است و هیچ جسد دیگر از تلفات طوفان به پزشکی قانونی ارجاع نشده است. همچنین به دنبال انتشار خبری در خبرگزاری ایرنا مبنی بر یافتن تعدادی جسد از قربانیان طوفان در پارک جوانمردان، این سازمان اعلام می کند تاکنون هیچ جسدی با این مشخصات به مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی کهریزک ارجاع نشده است.

در استان البرز نیز تعداد اجساد منتقل شده به پزشکی قانونی 7 نفر است که شش تن از آنان تعیین هویت و به خانواده ها تحویل شده اما یک جسد دیگر هنوز تعیین علت نشده است. یادآور می شود آمار تلفات قربانیان سیل در استان البرز پیش از این 8 نفر اعلام شد اما بررسی‌های پزشکی قانونی نشان داد یکی از اجساد ساعتی پیش از طوفان در رودخانه غرق شده و مرگ وی ارتباطی با وقوع سیل نداشته است.

اما در استان قزوین جسد یک تبعه افغان که به دلیل آبگرفتگی ناشی از سیل جان خود را از دست داد بود به پزشکی قانونی منتقل و پس از تعیین هویت جسد وی به خانواده او تحویل داده شد. گزارش های رسیده حاکی است وی و یک ایرانی در منزلی واقع در مسیر رودخانه منطقه الموت حضور داشتند و 

پس از بارش باران و وقوع سیل دچار حادثه شده اند. از فرد ایرانی حادثه دیده دیگر نشانی در دست نیست و تا ساعت تنظیم این خبر، جسد وی به پزشکی قانونی قزوین منتقل نشده است.

در استان مازندران نیز جسد یک جوان 25 ساله به پزشکی قانونی ارجاع شد. این فرد به دلیل برق‌گرفتگی ناشی از سیل در شهرستان عباس‌آباد نوشهر جان خود را از دست داد.

لازم به ذکر است بر اساس آمارهای پزشکی قانونی و پیگیری‌های به عمل آمده از پزشکی قانونی مازندران، وقوع سیل در شهرستان زیرآب به رغم خسارت های مالی قابل توجه هیچ تلفات جانی در بر نداشته و آمار تلفات سیل در استان مازندران تنها همان یک مورد فوتی برق گرفتگی ناشی از سیل است.

یادآور می شود از کل تلفات این حادثه دو نفر تبعه غیر ایرانی هستند که یک نفر از آنان در تهران (تبعه چین) و یک نفر دیگر در قزوین (تبعه افغان) جان باخته‌اند؛ با هماهنگی و دستور مقام قضایی کار انتقال جسد تبعه چینی انجام و جسد تبعه افغان نیز به خانواده او تحویل داده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز