خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری :

اطلس آماری زنان کشور شهریور ماه به رئیس جمهوری تقدیم می شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۷۷۷

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: اطلس وضعیت زنان کشور تهیه شده و آن را تا شهریور امسال بصورت دقیق و نرم افزاری در اختیار رییس جمهور قرار می‌دهیم.

به گزارش ایلنا، اطهره نژادی در نشست خبری با محوریت رویکرد دولت تدبیر و امید در حوزه زنان و خانواده گفت: برای اجرای برنامه باید مخاطبان را بشناسیم و حاصل تلاش یک ساله گذشته ما تهیه اطلس وضعیت زنان در کشور بود که آن را آماده کردیم.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: اطلس وضعیت زنان کشور تهیه شده و آن را تا شهریور امسال بصورت دقیق و نرم افزاری در اختیار رییس جمهوری قرار می دهیم.

وی گفت: در این اطلس ۱۶۰ نقشه موضوعی را آماده و تمام شاخص های آماری را بر اساس آنچه که  به صورت مستند در مرکز آمار ایران داریم نقشه سازی کردیم تا با یک نگاه متوجه شوید هر استان در هر یک از شاخص ها چه رتبه ای دارد.

نژادی تصریح کرد:  میانگین آن شاخص در حوزه زنان و مردان و میانگین کشوری در هر شاخص در این اطلس مشخص شده است. این کار برای این است که اگر کمبود اعتبار داریم اولویت ها را منطقی تر انتخاب کنیم.

وی افزود: پنج گزارش از وضعیت موجود زنان زیر چاپ است و برای ورود به برنامه ششم توسعه در حوزه هایی مانند اشتغال زنان تلاش می کنیم.

نژادی گفت: سامانه پیامکی ۱۰۱ سامانه ای است که آن را با همکاری اپراتورهای تلفن همراه برای آشنایی با مسائل حوزه زنان و خانواده راه اندازی کردیم و از نیمه ماه رمضان امسال فعال سازی شده است.

وی اظهار کرد: باید ببینیم کجای راه را اشتباه می رویم و البته نمی توانیم به اطلاعات پنج تا ۱۰ سال قبل اکتفا کنیم.

نژادی گفت: بازنگری در قوانین و مقررات را با جدیت پیگیری و لایحه هایی را هر از چند ماه یک بار به دولت تقدیم می کنیم که زمینه سازی برای بازنگری ها انجام شود .

وی افزود: تغییرات در حوزه جامعه به بسیاری مسائل مرتبط است که ممکن است با توجه به آمار شاغلان رسمی ما خیلی انتظار در حوزه اشتغال بانوان برآورده نشده باشد.

نژادی گفت: بحث اشتغال زنان در جامعه باید با توجه به تفاوت های زن و مرد باشد و برابری مطلق را قائل نیستیم.

وی تصریح کرد: زنان خانه دار ما بیمه ندارند و وقتی که ما و مجلس این موضوع را دنبال می کنیم، به خاطر بار مالی متوقف می شود.

نژادی با اشاره به اینکه تبدیل مرخصی زایمان شش ماه به ۹ ماه اتفاق افتاده است گفت: اما بعضی دستگاه ها این طرح اجرا نکردند که البته برخی خانم ها اعلام کردند با ۹ ماه مرخصی فرصت های شغلی را از ما می گیرند.

وی با بیان اینکه پارادوکس ها و تناقض هایی در این حوزه وجود دارد افزود: ۲۲ محور پژوهشی در حال انجام است که یکی از پژوهش هایی که امیدوارم انجام شود این است که با تهیه اطلس وضعیت زنان موضوعات زنان را به استان ها اعلام می کنیم اما ریشه آنها در استان های مختلف یکی نیست.

نژادی بیان کرد: استان ها باید به ما کمک کنند تا به ریشه یابی مسائل زنان بپردازیم.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ایجاد بازارچه های خود اشتغالی یکی از برنامه های پیشنهادی وزارت کشور است که امسال به برنامه تبدیل می شود و اجرایی شدن آن را در استان ها شاهد خواهید بود.

وی با اشاره به اینکه تلاش هایی را در راستای حمایت از زنان شاغل داشته ایم گفت: وجود مهدهای کودک در کنار سازمان ها بسیار مهم است که نگرانی زنان شاغل را کم می کند.

نژادی اظهار کرد: در حوزه اشتغال آزمون استخدامی که برگزار شد بازخوردهایی از سوی زنان داشت و بیان می کردند چرا تعداد رشته هایی که خانم ها می توانستند در آن شرکت کنند نسبت به آقایان کمتر است و هنگامی که این موضوع را پیگیری کردیم دکتر نوبخت به ما گفت در این آزمون به نیازهای خاص سازمانی و تعادل های مشخص توجه شده بود.

وی گفت: در ساعت های کاری و دورکاری خانم ها و مدیریت های انطباقی تلاش های زیادی انجام شده اما هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم.

نژادی افزود: وقتی زندان ها دو سه استان را از نزدیک دیدیم آسیب های زنان دردآور بود بویژه زنانی که ناخواسته وارد بازی این آسیب ها شده اند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دو طرح ملی را در هفته آینده کلید می زنیم گفت:  این دو طرح شامل برنامه ریزی مشترک دستگاههای مختلف در زمینه مدیریت مصرف منابع و ساماندهی زنان آسیب دیده و آسیب پذیر است.

وی خطاب به خبرنگاران بیان کرد: تا موج رسانه ای و جریان سازی وجود نداشته باشد در حوزه زنان اتفاقی نمی افتد و رسانه ها باید راه حل انجام مشکلات را پیدا کنند و بگویند.

نژادی گفت: با برنامه ریزی منظم و همیارانه کمک کنید دولت کارش را درست انجام دهد و جامعه مدنی به خوبی وارد شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز