خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم:

تمدید مهلت صدور گذرنامه خانواری اتباع خارجی تا 12 شهریور/ازدواج اتباع ایرانی با اتباع خارجی جرم است

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۹۰۱

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم، گفت: مهلت صدور گذرنامه خانواری اتباع خارجی تا 12 شهریور ماه تمدید شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، عباس شیرمحمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به تعیین مهلت در نظر گرفته شده برای صدور ویزای خانوادگی اتباع خارجی مقیم استان قم، اظهار داشت: طبق ابلاغیه وزارت کشور به ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی 14 استان کشور که اتباع خارجی در آن زندگی می کنند، مهلت تمدید گذرنامه های خانوادگی که تا پایان تیرماه سال جاری اعلام شده بود، تا 12شهریورماه سال جاری تمدید شده است.

وی افزود: تمدید گذرنامه های خانوادگی اتباع خارجی، از تاریخ 3مردادماه یعنی روز گذشته، توسط نیروی انتظامی شروع شده و تا مهلت تعیین شده که 12شهریورماه باشد، در دفاتر کفالت، ادامه انجام خواهد شد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم، خاطرنشان کرد: دولت در سال 89، طرحی را اجرا کرد که بر اساس آن، 800 هزار نفر از اتباع غیرمجاز شناسایی و برای آنها گذرنامه هایی تحت عنوان، گذرنامه های خانواری داده شد.

وی یادآور شد: در ابتدا قرار بود این گذرنامه ها، دو ساله باشند، اما با سفر وزیر خارجه افغانستان و صحبت هایی که با وزیر کشور انجام شد، قرار شد این گذرنامه ها تا 2 سال دیگر نیز تمدید شوند؛ البته این گذرنامه ها، در ابتدا باید هر 6ماه یکبار با مراجعه خود فرد صاحب گذرنامه تمدید می شد که این زمان اکنون به هر 4 ماه یکبار رسیده است؛ یعنی اتباع دارای گذرنامه، موظف هستند هر 4 ماه یک بار برای تمدید گذرنامه خود مراجعه کنند؛ البته در این میان فقط طلاب  جامعة المصطفی(ص) العالمیة هستند که گذرنامه های شان هر یک سال یک بار تمدید می شوند.

شیرمحمدی، در خصوص آمار اتباع افغانی مقیم استان قم، گفت: در حال حاضر 20هزار گذرنامه خانواری افغان در استان قم داریم که جمع افراد آن به حدود 40 هزار نفر می رسد؛ البته برای حدود 60 هزار افغانی دیگر مقیم استان قم، کارت آمایش صادر شده است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم، در بخش پایانی سخنان خود هشدار داد: ازدواج اتباع ایرانی با اتباع خارجی، چه اتباع مجاز و چه اتباع غیر مجاز، جرم محسوب شده و این گونه ازدواج ها در هیچ کجا ثبت نمی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز