خبرگزاری کار ایران

آزادی 1080 زندانی غیرعمد با کمک خیرین

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۱۳۱

مردم نوع دوست ایران اسلامی در ماه مهمانی خدا با کمک 473 میلیارد ریالی خود، زمینه آزادی 1080 زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری را در سطح کشور فراهم کردند.

به گزارش ایلنا از ستاد دیه کشور، ستادهای دیه شعب استانی با برپایی 263 جشن گلریزان و جمع آوری مبلغی معادل 47 میلیارد و 350 میلیون تومان با اولویت بخشی به سرپرستان خانواده و زندانیان زن کشور، موجبات رهایی 1080 زندانی نیازمندی را فراهم کردند که نه از روی سوءنیت مجرمانه، بلکه بر حسب یک اتفاق ناخواسته و غیرقابل پیش بینی روانه زندان شده بودند.

مبلغ کل بدهی این زندانیان واجد شرایط معادل 700 میلیارد ریال بود که با همکاری خوب شکات شریف، طلبکاران و اولیای دم این مبلغ تا میزان 47 درصد با گذشت رضایتمندانه این افراد کاهش پیدا کرده است.

این در حالیست که ماه رمضان سال گذشته با برگزاری 173 جشن گلریزان در کشور و جمع آوری مبلغ معادل 300 میلیارد ریالی، فقط 512 نفر از زندانیان تحت حمایت ستاد دیه از بند حبس رهایی یافتند.

استان های اصفهان، خوزستان، فارس، آذربایجان شرقی، سیستان وبلوچستان و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین کمک مردمی را در جشن های گلریزان برگزار شده به خود اختصاص داده اند.

در طول ماه مبارک رمضان، استان بوشهر با برگزاری 25 جشن و استان های خوزستان و سیستان وبلوچستان به ترتیب با 21 و 19 همایش و اصفهان و فارس نیز با 16 و 15 مراسم، میزبان بیشترین تعداد جشن گلریزان در بین استان های کشور بودند.

استان خوزستان با جمع آوری مبلغی معادل 42 میلیارد ریال و استان محروم سیستان و بلوچستان با دو میلیارد و 140 میلیون تومان، در جلب مشارکت های مردمی بیش از حد انتظار ظاهر شدند.

در کنار کمک 700 میلیون تومانی رهبر فرزانه انقلاب طی جشن های گلریزان هفت ساله اخیر ستاد دیه، در بیست وهشتمین جشن گلریزان این نهاد مردمی که در رمضان سال جاری برگزار شد، رییس جمهوری با اختصاص 140 میلیون تومان، رییس قوه قضاییه با کمک 50 میلیون تومانی و رییس مجلس شورای اسلامی نیز با اهدای 50 میلیون تومانی در امر آزادی زندانیان دربند جرایم غیرعمد مشارکت داشتند.

ستادهای دیه شعب استانی طی پنج سال گذشته با برگزاری بیش از 1300 جشن گلریزان در سطح کشور، حدود 40 هزار زندانی نیازمند و آبرومند کشور را آزاد کردند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز