خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

سهم علوم پزشکی از بودجه های پژوهشی محدود است

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۳۸۷

وزیر بهداشت در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بر حمایت وزارت بهداشت از نخبگان پزشکی تاکید کرد و گفت: علوم پزشکی در شرایطی که سهم چندانی از بودجه پژوهشی را در اختیار ندارد توانسته ضمن تولید محتوای پژوهشی قابل توجه، سهم بسزایی در توسعه پژوهشی کشور داشته باشد.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی ضمن ابراز خرسندی از همکاری های تنگاتنگ با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به جهت حمایت از حوزه آموزش عالی صبح امروز میزبان  معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و معاونان وی بود.

وزیر بهداشت در این جلسه با مرور موضوعات مطرح شده در جلسات مشترک قبلی، حمایت از گروه نخبگان پزشکی را از سیاست های وزارت بهداشت برشمرد که در همین راستا تلاش شده با اعمال معافیت های سربازی، فرصت های مطالعاتی، در نظر گرفتن تسهیلات، تشویق نخبگان به فعالیت و بازگشت به کشور، زمینه بهره گیری بهینه از استعدادهای برتر حوزه پزشکی در کشور فراهم شود.

هاشمی پروژه سلول درمانی را یکی از مهم ترین پروژه های پژوهشی بخش پزشکی کشور برشمرد که دارای کاربردهای فراوان است و امید می رود با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بتوان با تحقق آن شاهد نتایج قابل توجه این پروژه در درمان بسیاری از بیماری ها بود.

وی یادآور شد: شرکت های دانش بنیان فراوانی در حوزه علوم پزشکی در کشور فعالیت می کنند که وزارت بهداشت با هدف حمایت از مجموعه های دانش بنیان فعال در حوزه پزشکی از آن ها حمایت می کند.

هاشمی عنوان کرد: وزارت بهداشت با فرصت هایی که برای مجموعه های تحقیقاتی پزشکی ایجاد کرده است توانسته خروجی قابل توجهی را در بخش دارو، واکسن و تجهیزات داشته باشد.

وی با بیان اینکه سهم علوم پزشکی از بودجه های پژوهشی محدود بوده است گفت: در عین حال سهم عمده ای از تولیدات پژوهشی کشور مربوط به این گروه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز