خبرگزاری کار ایران

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد:

افزایش تلفات سوء مصرف مواد مخدر در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۵۹۲

سازمان پزشکی قانونی از رشد 4 / 5 درصدی آمار تلفات سوء مصرف مواد مخدر طی سه ماهه نخست سالجاری خبرداد.

 به گزارش ایلنا از سازمان پزشکی قانونی کشور آمار تلفات سوء مصرف مواد مخدر در مدت مشابه سال قبل 632 تن بود که در سه ماهه نخست امسال این شمار به 666 تن رسید.

بر اساس این گزارش، طی سه ماهه نخست سال جاری، مردان، 696 تن و زنان 70 تن از کل تلفات سوءمصرف مواد را تشکیل دادند. همچنین در این مدت استان های تهران با 186، خراسان رضوی با 90 و اصفهان با 48 فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات سوء مصرف مواد را از آن خود کردند.

بر اساس بررسی های صورت گرفته، دلایل مرگ متوفیان سوء مصرف مواد در 347 مورد، مسمومیت حاد،220 مورد عوارض طولانی مدت و 99 مورد مرگ به دلیل مصرف مواد روان گردان گزارش شده است.

این گزارش افزود: در خرداد ماه امسال ، 214 مرد و23 زن بر اثر سوء مصرف مواد در کشور جان خود را از دست داده اند.

بر پایه گزارش پزشکی قانونی، آمار تلفات از سوء مصرف مواد در کشور از سال 1386 تا 1392 با روندی نزولی مواجه بود اما از سال گذشته این آمار سیری افزایشی در پیش گرفت به نحوی که آمار کلی تلفات اعتیاد در سال 1393 نسبت به سال قبل از آن، رشد یک درصدی داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز