خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خبر داد:

اعزام 500 پزشک به حج تمتع 94/ ارسال 400 قلم دارو به عربستان

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۹۹۶

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از اعزام کادر درمانی 500 نفره در حج تمتع 94 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در همایش توجیهی  آموزشی کادر سلامت حج تمتع 94 با تاکید بر اینکه امسال سال ویژه‌ای برای حج تمتع است، اظهار داشت: در حال حاضر مسائل و مشکلاتی در منطقه وجود دارد، هر چند که دولت جمهوری اسلامی سعی کرده با تعامل با حج عربستان به مشکل نخورد، اما به هر حال اینگونه مسائل تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: وظیفه اصلی کادر پزشکی در حج تمتع خدمت به زائران است و شما عزیزان باید در طول 24 ساعت آماده خدمت رساندن باشید، حتی در ساعات غیرموظف نیز  در صورت نیاز باید خدمت رسان زائران باشید.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت ادامه داد: با توجه به اینکه میانگین سنی  زائران  بالاست به طبع، بیماری‌های زمینه‌ای دارند در حالی که به راهپیمایی‌های طولانی‌مدت عادت ندارند و با توجه به سفر طولانی حج تمتع زائران ما مستعد بیماری‌های مختلف خواهند بود.

مرعشی تصریح کرد: کادر پزشکی ما قبل از اینکه پزشک درمان‌گر باشند، باید پزشک سلامت کاروان‌های ما باشند و مباحث بهداشتی از جمله سرکشی به آشپزخانه‌‌ها، وضعیت بهداشتی عمومی مجموعه، نظارت بر سالن‌های غذاخوری را دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه کثرت مراجعه به پزشکان در طول سفر  نباید به گونه‌ای باشد که شان و منزلت زائران حفظ نشود، گفت: پزشکان تعامل خوبی با زائران داشته باشند و احترام را در اولویت کاری خود قرار دهند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت ادامه داد: ممکن است؛ ماموران امر به معروف و نهی از منکر به کوچکترین موضوع ایراد بگیرند، اما نباید درگیری صورت بگیرد زیرا وظیفه ما سرویس‌دهی است.

مرعشی اضافه کرد: در حج تمتع 94 با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سعی شده نسخ کاغذی در مراکز درمانی و مطلب‌ها جمع‌آوری شود و از  طریق سیستم کامپیوتری مراحل درمان صورت گیرد.

 وی همچنین در حاشیه این همایش در پاسخ به خبرنگاران درباره داروهای بلوکه شده از عربستان گفت: داروها در گمرک قرار دارند و پس از اینکه به دست ما برسند، ما داروها را آزمایش خواهیم کرد و چنانچه سالم باشند، مورد استفاده قرار می‌دهیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اینکه ارسال داروها و ملزومات پزشکی از هفته جاری به عربستان آغاز شده است، گفت: البته ما از این محموله سرم و شربت را به دلیل وزن زیاد کم کردیم و در صورت نیاز از عربستان خریداری خواهد شد.

وی افزود: این محموله شامل 400 قلم دارو است و اینکه عمره ما ناتمام ماند، مقداری دارو نیز در آنجا ذخیره داریم که البته در شرایط مناسب نگهداری می‌شوند و شرایط دارویی ما در حال حاضر به گونه‌ای است که بدون ارسال محموله داروی جدید در  ‌عربستان مشکلی نخواهیم داشت. این محموله به این دلیل ارسال می‌شود که برای عمره سال آینده از آنها استفاده کنیم.

مرعشی با اشاره به اینکه کادر درمانی 500 نفره به عربستان اعزام خواهند شد، گفت: از این تعداد 220 نفر کادر بیمارستانی و 280 نفر پزشکان ما خواهند بود. همچنین امسال پزشکان خانم ما افزایش یافته، به طوری که سال گذشته 60 نفر و امسال 75 نفر پزشک خانم اعزام خواهیم کرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز