خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در هلال احمر:

برخورد پزشکان با زوار مبتنی بر احترام و عزت باشد

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۰۳۱

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تاکید بر برخورد مناسب پزشکان با زائران حج گفت: برخورد پزشکان با مردم در ذهن آنها خاطره می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام معزی نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر در همایش توجیهی پزشکان حج تمتع 94 با اشاره به اهمیت و ثواب حج اظهار داشت: ثواب حج برتر از نماز و روزه است، چرا که حج مجموعه‌ای از عبادات نماز، روزه، زکات و به نوعی جهاد محسوب می‌شود.

وی افزود: به تفسیر آیت‌الله جوادی آملی از آیه‌ای مربوط به حج آمده است که حج یک میثاق بین مردم و خداوند است، بنابراین حج از اعمال ویژه‌ای محسوب می‌شود که ثواب آن از روزه و نماز نیز برتر است.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه افراد با کوله‌باری از گناه به حج می‌روند و پاک شده از گناه از حج بازمی‌گردد، خاطرنشان کرد: نماز در مسجدالحرام 10 هزار ثواب و طواف کعبه نیز 6 هزار ثواب دارد، البته ما نمی‌دانیم؛ این ثواب چگونه و چطور محاسبه می‌شود و این مربوط به عالم دیگر و رمز و راز خداوند است.

وی به خاطره‌ای از اولین حج خود اشاره کرد و گفت: در سال 1358 در اولین حجی که رفتم  به عنوان یک مسئول بسیار خسته شده بودم و گفتم آیا می شود؛ روزی بیایم و خادم نباشم؟

معزی تصریح کرد: بعد از اینکه این دعا را کردم تا 10 سال نتوانستم به حج بروم به طوری که همه چیز تا روز آخر برای رفتن به حج آماده می‌شد، اما لحظه آخر نمی‌توانستم به حج بروم به طور مثال زمانی که معاون وزیر کشور بودم و برای خداحافظی به پیش آقای ناطق نوری رفتم ایشان گفت کار داریم و نباید به حج برویم.

معزی ادامه داد: پس از آن در یکی از شب‌های قدر  رو به خداوند کردم و گفتم؛ حاضرم خادم مردم باشم که بعد از این توبه و استغفار تنها چند وز بعد حج برایم میسر شد.

معزی با تاکید بر برخورد مناسب پزشکان با زائران حج گفت: برخورد پزشکان با مردم در ذهن آنها خاطره می‌شود.

وی خطاب به کادر درمانی و پزشکی حج گفت: یکی از وظایف پزشکان ایجاد رابطه بیمار با خداوند است و پیامبر اکرم فرموده است؛ دردی را خدا پدید نیاورده که درمانش نباشد ما نباید به بیمار بگوییم درمانی برای درد او وجود ندارد.

معزی با اشاره به فعالیت‌های هلال احمر در حج اضافه داشت: پرچم هلال احمر نماد خدمت به انسان‌هاست، البته بعثه مقام معظم رهبری نیز خدمت‌های زیادی کرده و هیچ کشوری مانند ایران حج را به این گونه سر و سامان نداده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز