خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان حج و زیارت:

70 درصد زائران حج تمتع 94 بالای 50 سال هستند

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۰۴۵

معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه 65 تا 70 درصد زائران در حج تمتع بالای 50 سال سن دارند، گفت: زمانی که زائران در سن بالایی هستند؛ بیشتر در معرض بیماری‌ها قرار دارند و مراجعات آنها به پزشک بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید محمدی معاون سازمان حج و زیارت در همایش توجیهی آموزشی کادر حج تمتع 1394 که از صبح امروز در سازمان حج و زیارت برگزار شد، اظهار داشت:  متاسفانه بعد از شروع جنگ یمن آثار موضع‌گیری‌های خصمانه عربستان از طریق فعالیت‌های رسانه‌ای و جنگ روانی در عربستان در بدنه جامعه تاثیرگذار بوده است، به این معنی که وضعیت جامعه‌ای که ما میهمانش خواهیم بود، امسال کمی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود.

معاون سازمان حج و زیارت ادامه داد: ما باید در قبال این شرایط دو نوع موضع‌گیری داشته باشیم که نخست در حوزه بعثه حج و زیارت و مرکز پزشکی است که باید تدابیر لازم و آمادگی‌های مقدماتی را لحاظ کنیم. از سوی دیگر با خیل زوار رو به رو هستیم که ما وظیفه داریم در این شرایط به آنها آرامش دهیم.

وی با اشاره به اینکه فضای مدینه به دلیل قوانین خاص نسبت به مکه مکرمه محدودتر است و شرایط سخت‌تری داریم، افزود: سال گذشته از مقامات مسئول در مدینه مجوز درخواست گشایش مطب‌ها را ارائه کردیم که مقاومت کردند و شرایط حضور کادر پزشکی در مدینه سخت شد، اما امسال بنا داریم؛ بار دیگر با هماهنگی‌های لازم در بحث استقرار پزشک و مطب درخواست مجوز کنیم و شرایط بهتری را برای حجاج فراهم آوریم، اما در مجموع عربستان ما را در مدینه همراهی نمی‌کند.

محمدی با بیان اینکه 65 تا 70 درصد زائران در حج تمتع بالای 50 سال سن دارند، گفت: زمانی که زائران در سن بالایی هستند؛ بیشتر در معرض بیماری‌ها قرار دارند و مراجعات آنها به پزشک بیشتر می‌شود.

معاون سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه یکی از حساس‌ترین موضوعات در حج تمتع بحث عرفات و منا به خصوص در روز عید قربان است، اظهار داشت:  در صحرای منا یک جمعیت چند میلیونی وجود دارد و امکانات بهداشتی به خوبی رعایت نمی‌شود و در پی آن انواع بیماری‌ها دامن‌گیر حجاج خواهد شد. البته توصیه‌های لازم در جلسات آموزشی به زائران داده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز