خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیرکار در گفت­‌وگو با ایلنا:

گروه‌­های آسیب‌پذیری که تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد نیستند را شناسایی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۱۵۹

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام شناسایی گروه‌­های فقیر و محروم در کشور گفت: به دنبال آن هستیم که با مکانیزمی مشخص گروه‌‌های آسیب­‌پذیر را شناسایی کرده و مورد حمایت قرار دهیم.

سید ابوالحسن فیروزآبادی در گفت­‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره طرح آمایش عدالت اجتماعی گفت: این طرح در حال بررسی است و قصد داریم؛ آمایشی انجام داده و برمبنای آن فقر را تعریف کنیم و در مرحله بعد شاخص‌‌هایی را تعیین کنیم تا بر اساس آن گروه‌­های فقیر و محروم را در کشور شناسایی کرده و برای این موضوع برنامه‌­ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه در حال طراحی مراحل نظری این برنامه هستیم و این برنامه بیشتر به شناسایی فقرا می‌‌پردازد، خاطرنشان کرد: در تمام کشورهای جهان این برنامه وجود دارد. در کشور ما نیز به دلیل ویژگی­‌های جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر عدالت و توسعه مبتنی بر عدالت است، این برنامه باید به طریق اولی مورد توجه قرار گیرد.

 قائم مقام وزیر تعاون  با تاکید بر ضرورت  شناسایی گروه­‌های جمعیتی آسیب­‌پذیر و گروه­‌های به حاشیه رانده‌شده، اظهار کرد: معمولا این گروه­‌ها از دستگاه‌­های حمایتی- امدادی مانند سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره) دور می­‌مانند.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه تعداد این گروه‌­ها در کشور قابل توجه به نظر می­‌آید؛ عنوان کرد: این گروه­‌ها معمولا در روستاهای دورافتاده، عشایر و حاشیه شهرها وجود دارند، لذا به دنبال آن هستیم که با مکانیزمی مشخص این افراد را شناسایی کرده و مورد حمایت قرار دهیم تا آنان بتوانند؛ توانمند شده و به جامعه برگردند و به فعالیت بپردازند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح آمایش عدالت اجتماعی بتوانیم؛ نتایج اقتصادی و اجتماعی مثبتی به دست آوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز