خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی:

193 مرکز مشاوره طلاق در کشور فعال است

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۲۷۲

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعال بودن 193 مرکز مشاوره طلاق گفت: باید ضمن گسترده‌تر شدن این فعالیت‌ها، بیشتر به جنبه‌های پیشگیرانه توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حبیب‌الله مسعودی‌فرید در جلسه امضای سند همکاری‌های مشترک بین قوه قضاییه و سازمان بهزیستی برای پیشگیری از وقوع جرم گفت: ما معتقدیم؛ موضوع آسیب‌های اجتماعی نیاز به یک روش سیستمی دارد و اگر این نگاه وجود نداشته باشد، ممکن است؛ در برخی مراکز آسیب‌های اجتماعی بروز کند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در این راستا باید عوامل خطر را آسیب‌شناسی کنیم، گفت:‌ در اعتیاد و طلاق فرایندهایی رخ می‌دهند که منجر به بروز آسیب‌های دیگر می‌شود. باید عوامل بروز چنین آسیب‌هایی شناسایی شوند، علاوه بر این لازم است؛ عواملی که پس از وقوع چنین آسیب‌هایی بروز می‌کند نیز مورد شناسایی قرار گیرد تا بتوانیم با استفاده از اهرم‌های پیشگیری ابعاد گسترده آنها را  کنترل کنیم.

 وی با اشاره به اینکه در کشور چند مرکز مداخله در بحران داریم که وابسته به اورژانس اجتماعی است، افزود: 193 مرکز مشاوره طلاق نیز فعال هستند، اما لازم است؛ این فعالیت‌ها گسترده‌تر شوند و بیشتر به جنبه‌های پیشگیرانه توجه کنیم.

مسعودی‌فرید گفت: خیلی‌ از کشورها به مسائل بعد از طلاق توجه می‌کنند، ما نیز در پژوهشکده خانواده درباره این موضوع برنامه‌ریزی کرده‌ایم و مشاوره‌های لازم به خانواده‌ها داده می‌شود تا از آسیب‌های اجتماعی بعد از این پدیده جلوگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز