خبرگزاری کار ایران

در سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش مطرح شد:

انتقاد از نوع اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۶۳۲

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از نوع اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس در سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور در میزگرد هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: کمیسیون آموزش در این دوره آنچنان قوی عمل کرد که در مصوبات آموزش و پرورش بیشتر از دولت فعالیت کرد. این کمیسیون در سه سال اخیر برنامه های زیادی را در همکاری و تعامل نزدیک با آموزش و پرورش دنبال می کند.

وی افزود: در سه سال قبل که ما آمدیم احساس کردیم که اجرای سند تحول با یک شیب تندی درحال اجرایی شدن است اما ما واقعا نظارت کردیم که عجله زیاد برای اجرایی شدن سند وجود نداشته باشد. کتب درسی ما در ششم ابتدایی مشکل داشت و در آن زمان که نظام 6.3.3 برقرار شد؛ کلاس‌های درسی مورد نیاز پیش بینی نشد و معلم تربیت نشده بود و ما سعی کردیم، تعادلی را در حوزه اجرا ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: در گذشته در ابتدا طرح رتبه بندی معلمان به صحن مجلس آمد، اما دولت مخالفت کرد و علت آن هم این بود که آنها عنوان می‌‌کردند که ما به دنبال لایحه جامع رتبه‌بندی هستیم که ابعاد مختلف در آن در نظر گرفته شود و مجلس نیز در این راستا به احترام دولت چنین درخواستی را پذیرفت.

زاهدی با اشاره به اینکه کمیسیون آموزش اهمیت ویژه ای برای آموزش و پرورش قائل است اظهار داشت: توسعه عدالت آموزشی و تربیتی براساس زیر نظام سند تحول، استقرار نظام تربیت با  تاکید بر جایگاه دانشگاه فرهنگیان، استقرار نظام صلاحیت حرفه ای معلمان، اجرای برنامه درسی ملی و تحول در برنامه ریزی آموزشی با توجه به توسعه فنی و حرفه ای و سبک زندگی اسلامی ایرانی از جمله دغدغه ها و رویکردهای کمیسیون آموزش بشمار می رود.

وی با انتقاد از نوع اجرای نظام رتبه بندی معلمان تصریح کرد: این نظام نظامی نیست که منزلت اجتماعی و جایگاه اجتماعی معلمان را  ارتقا دهد و آن را واقعی کند و به این صورت نیست که همه آرزو کنند که روزی معلم شوند.

زاهدی ادامه داد: از دولت و آقای فانی خواهش می کنیم کار خوبی که می خواهند در رابطه با ارتقای جایگاه معلمان انجام دهند را به گونه ای دیگر یعنی حقوق معلمان را در قالب قانون خدمات کشوری افزایش دهند نه اینکه به آن مارک و برند رتبه بندی بزنند. بنابراین می توانید از حالا شروع کنید و ملاک ها و  معیارهایی که متناسب با شان معلمان است را مشخص کنید.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: در سیستم وزارت علوم و دانشگاهها به این صورت است که مراتب مختلفی برای ارتقا وجود دارد و ما باید چنین برنامه هایی را در آموزش و پرورش بیاوریم تا جایگاه های مختلفی ایجاد شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به تحکیم خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی در کتب درسی خاطر نشان کرد: با این نگاه است که ما می توانیم سند تحول بنیادین را به معنای واقعی اجرایی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز