خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارزیابی و عملکرد آموزش و پرورش:

مستندسازی ناکارآمدی، عزل مدیران را راحت تر می‌کند

مدیرکل ارزیابی و عملکرد آموزش و پرورش با بیان اینکه متاسفانه در مستندسازی رفتار سازمانی کارکنان آموزش و پرورش جدی نیستیم گفت: در صورتی که ناکارآمدی کارکنان را مستندسازی کنیم در برداشتن افرادی که کفایت ندارند دستمان باز خواهد بود و در این شرایط فشار سیاسی از دوش مسوولان برداشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحیم میرشاه‌ولد در سی دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور اظهارداشت: در سال گذشته بیش 50  هزار مدرسه بازرسی شد اما با این حال مشکلاتی وجود دارد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدیران باید در بحث ثبت نام دانش آموزان قانون و مرزبندی‌ها را رعایت کنند، گفت: البته برخی مدیران تمکین نمی‌کنند و روسای آموزش و پرورش باید این مدیران را ارشاد کنند. ثبت نام دانش آموزان نباید برای مردم دغدغه و مصیبت شود.

وی اضافه کرد: موردی را سراغ دارم که در مدرسه‌ای یک دانش آموز را پس از گذشت یک ماه از ثبت نام، مدیر مدرسه دستور داده دانش آموز به مدرسه دیگری برود. ما تاکید کرده‌ایم که مدارس باید میان پایه‌ها را ثبت نام کنند چرا که شاهد هستیم برخی مدارس میان پایه‌ها را به مدارس دیگر هدایت می‌کنند .

میرشاه ولد با تاکید بر اینکه مدیران باید در بحث دریافت وجه در هنگام ثبت نام توجه بیشتری داشته باشند گفت: در حال حاضر شاهد هستیم مردم به شدت به این موضوع اعتراض دارند و شنیده‌ام که برخی مدیران مدارس بین 400 تا 600 هزار تومان در مدارس هنگام ثبت نام از والدین دریافت می‌کنند.

وی به بحث نقل و انتقالات نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: مدیران باید در این موضوع قانون را اجرا کنند و تبعیضی بین نیروها قائل نشوند. در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که در کشور یک قطب برخوردار و قطب دیگر غیر برخوردار است و معلمان دوست دارند به منطقه برخوردار منتقل شوند که در این موارد مدیران نباید تبعیض قائل شوند.

میر شاه‌ولد به موضوع عزل مدیران مدارس اشاره کرد و گفت: متاسفانه در مستندسازی رفتار سازمانی کارکنان آموزش و پرورش جدی نیستیم و به کسی که خوب کار نمی‌کند اخطار رسمی نمی‌دهیم .

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت آموزش و پرورش خطاب به روسا و مدیران آموزش و پرورش گفت: من از شما می خواهم در تشویق نامه‌های خود به کارکنان دقت به خرج دهیم چرا  که به طور مثال کسی که در هیات تخلفات پرونده‌اش در حال بررسی است از مدیر خود تشویق نامه می‌گیرد و بعد علیه آن مدیر در دادگاه استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جابجایی و عزل مدیران دشوار است، چرا که همه برگه ارزشیابی کارکنان نمره 100 است گفت: ما در صورتی که ناکارآمدی کارکنان را مستندسازی کنیم در برداشتن افرادی که کفایت ندارند دستمان باز خواهد بود و در این شرایط فشار سیاسی از دوش مسوولان برداشته خواهد شد.

کد خبر : ۲۹۴۶۶۴