خبرگزاری کار ایران

وجود فقیر در جامعه غیرقابل انکار است

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۸۲۷

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:‌ پرداخت مستمری و صدقه به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت، آنان را غنی نمی کند بلکه در بیشتر موارد آنان را وابسته می کند.

به گزارش ایلنا، سید پرویز فتاح در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و بانک پارسیان با هدف اعطای تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی به خانواده های تحت حمایت با تاکید بر توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد، گفت: وجود فقیر در جامعه غیرقابل انکار است ولی با برنامه ریزی و توانمند سازی می توان ریشه های فقر را از بین برد.

وی با بیان اینکه مشکلات مختلف باعث ایجاد تولید فقر در کشور می شود افزود: این واقعیت را باید بپذیریرم که پرداخت مستمری و صدقه به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت آنان را غنی نمی کند بلکه در بیشتر موارد آنان را وابسته می کند.

فتاح با اشاره به اساسنامه کمیته امداد مبنی بر توانمند سازی خانواده های تحت حمایت خاطر نشان کرد: هدف و افتخار امداد این است که خانواده را ازچرخه حمایتی این نهاد خارج و خودکفا کند.

رئیس کمیته امداد امام با تاکید بر اینکه تمامی حمایت های امداد در جهت ایجاد عزت و کرامت بین خانواده ها است گفت: کمیته امداد با فراهم کردن زمینه اشتغال مددجویان را وارد بازارکار وجامعه می کند.

براساس این تفاهم نامه بانک پارسیان متعهد شد وام های قرض الحسنه به مددجویان در قالب مشاغل خانگی و خوداشتغالی تا سقف 750میلیون ریال به معرفی این نهاد به متقاضیان پرداخت نماید.

پیش از این نیز کمیته امداد با بانک های ملی ، توسعه تعاون ومهر ایران تفاهم نامه همکاری امضاء کرده بود.

براساس گزارش سایت خبری کمیته امداد طبق برنامه بودجه کمیته امداد، 20 بانک امسال می بایست دو هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این نهاد پرداخت نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز