خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر:

امداد و نجات تنها به لحظه وقوع حادثه محدود نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۹۰۹

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، به حضور پررنگ طلاب در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: حضور روحانیون در عرصه امداد و نجات در کنار سایر مسئولیت هایی که دارند، خدمت بسیار والایی است و نعمتی محسوب می شود که خداوند به این عزیزان عطا کرده است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین معزی در بازدید از مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات و تیم های تخصصی طلاب، با اشاره به حرکت جدیدی که با تشکیل کانون طلاب در جمعیت هلال احمر آغاز شده است، افزود: حضور روحانیون در زمان وقوع حوادث و بعد از آن، موجب دلگرمی و ایجاد حس امید در حادثه دیدگان است.

معزی با اشاره به امکان وقوع بیش از ۳۳ نوع حادثه در ایران ، گفت: باید توجه داشت امداد و نجات تنها به لحظه وقوع حادثه محدود نمی شود و قسمت عمده ای از آن به حمایت های روانی بعد از حادثه و بازگرداندن روحیه برای شروع زندگی مجدد مربوط می شود که حضور روحانیون در این بخش می تواند بسیار موثر و کمک کننده باشد.

وی با مثبت ارزیابی کردن خدمات ارائه شده در مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات استان اصفهان و همچنین قدردانی از سطح گسترده فعالیت های جمعیت هلال احمر این استان، افزود: با توجه به امکاناتی که در این مرکز و سایر مراکز اینچنینی وجود دارد، جمعیت هلال احمر ایران محور آموزش های ملی و بین المللی قرار گرفته است و این موضوع از لحاظ دیپلماتیک اهمیت بالایی دارد.

حضور طلاب در پایگاه های امدادی کارگشا بوده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان نیز در جریان این بازدید با اشاره به دوره های آموزشی بین المللی که برای کشورهای مختلف در این مرکز برگزار شده است، گفت: سطح این دوره ها در حدی بوده که رضایت بالای مسئولان فدراسیون را در پی داشت، این موضوع حتی در بازدیدی که الحاج اس سی دبیر کل محترم فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، داشتند نیز مورد تایید و تحسین قرار گرفت.

دکتر محسن مومنی همچنین به حضور موثر طلاب در پایگاه های امدادی اشاره کرد و افزود: حضور روحانیون بزرگوار در پایگاه های امدادی و در سایر کنار نیروهای بسیار کارگشا بوده است و ما سعی کردیم با استفاده از این فرصت، ارتباط معنوی مناسبی در میان نجاتگران پایگاه ها ایجاد کنیم.

ارائه بالاترین سطح آموزش های امدادی در عرصه ملی و بین المللی

مدیر مرکز بین المللی آموزش های تخصصی امداد و نجات استان اصفهان نیز در این بازدید با قدردانی از حضور نماینده محترم ولی فقیه در این مرکز و توجهی که به مقوله آموزش های امدادی نشان دادند، گفت: این مرکز در سال ۸۹ در ۳۶ هکتار مورد بهره برداری قرار گرفت و تا به امروز نیز بالاترین سطح آموزش های امدادی را در عرصه ملی و بین المللی ارائه داده است.

امیر جلالیان در ادامه به سازه های مناسب طبیعی و همچنین ساخته شده در این محیط آموزشی اشاره کرد و افزود: ما به دنبال این بوده و هستیم که شرایط تمرین امدادگران برای حضور موثر در حوادث مهیا باشد.

وی همچنین با اشاره به آموزش بیش از ۱۶ هزار نفر در سال گذشته در این مرکز، تصریح کرد: یکی از مهم ترین ابعاد فعالیت های مرکز در آموزش روحانیون شکل گرفت و تلاش کردیم تا طلاب در کنار ترویج مباحث فرهنگی و دینی بتوانند در بحث امدادرسانی نیز به ارائه خدمت بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز