خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

لزوم افزایش انگیزه معلمان و بروزرسانی مهارت‌های معلمی

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۰۳۱

وزیر آموزش و پرورش بر لزوم افزایش انگیزه معلمان و بروزرسانی مهارت‌های معلمی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در سومین روز از سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که هم‌اکنون در برج میلاد تهران در حال برگزاری است، خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دبیر تشخیص مصلحت نظام که امروز در این اجلاس حضور یافت، اظهار داشت: جمع حاضر 750 نفر از روسا و مدیران آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های آموزش و پرورش هستند و در واقع لایه اجرای مدیریت در آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در این سه روز در قالب کارگروه‌های تخصصی موضوعات مختلف بررسی شد، خاطرنشان کرد: در جلسات عمومی نیز اولویت‌های کاری از جمله سند تحول آموزش و پرورش و نقشه راه آ‌ن، پیش‌نیازهای بازگشایی مدارس در مهر 94 مورد بررسی قرار گرفت.

فانی ادامه داد: آموزش و پرورش در قریب به 105 هزار مدرسه و با تلاش یک میلیون فرهنگی رسالت فرهنگ‌سازی و تربیت نیروی انسانی را بر عهده دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تلاش‌های معلمان در کشور مثال‌زدنی است، اضافه کرد: این مجموعه نیروی انسانی امروز با چالش‌هایی مواجه است و ناکافی‌ بودن انگیزه آنها و لزوم به روزرسانی مهارت و شایستگی‌های معلمان دو موضوع اصلی در حوزه منابع انسانی است که امیدواریم در برنامه ششم توسعه مورد توجه بزرگان کشور قرار گیرد.

وی بار دیگر خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: شما اولین مسئولی بودید که در کشور اعلام کردید؛ هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است و این نشانه ژرف نگری شما نسبت به نظام تعلیم و تربیت است.

فانی بیان کرد: سال گذشته که شما در اجلاس حضور پیدا کردید؛ در صحبت‌های خود اعلام کردید که لازم است، اندیشه‌ورزی در دانش‌آموزان باید تقویت شود و در این راستا گسترش پژوهش و پژوهش‌سراها، ترویج فرهنگ گفت‌وگو و کتابخوانی از برنامه‌هایی است که در راستای تحقق نظرات شما مورد توجه ما قرار گرفته است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز