خبرگزاری کار ایران

طب اورژانس، اولویت بیمارستان‌های ناجا

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۰۶۶

معاون بهداشت، امداد و درمان نیروی انتظامی از " طب اورژانس" به عنوان اولویت اول بیمارستان های این نیرو نام برد و گفت: در صدد هستیم مطابق استانداردهای وزارت بهداشت و نیز سازمان های بهداشت جهانی، اورژانس بیمارستان های خود را تکمیل و تجهیز می کنیم.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار سید محمدرضا سید احمدیان با اشاره به اهمیت "طب اورژانس"، اظهارداشت:  اورژانس در هر بیمارستانی از اهمیت بسزایی برخوردار است به نحوی که پیشرفت این بخش نشان از توجه ویژه به سلامت بیماران است.

وی افزود:  طی سالهای اخیر در کشور، به موضوع "اورژانس" اهمیت ویژه ای می دهند به نحوی که یکی از فاکتورهای ارزشیابی بیمارستان ها، برخورداری از اورژانس خوب با استانداردهای لازم است که پس از این موضوع، سایر قسمت های دیگر بیمارستان در ارزشیابی مورد لحاظ قرار می گیرد. 

این مقام ارشد انتظامی، اولویت اول هشت بیمارستان ناجا در سطح کشور را " طب اورژانس" عنوان کرد و گفت: همچنین در بیمارستان کرمانشاه که 80 درصد آن تکمیل شده، به مبحث "اورژانس" توجه ویژه ای داریم.

معاون بهداد ناجا خاطرنشان کرد: در صدد هستیم از لحاظ فیزیکی و ساختاری، مطابق استانداردهای وزارت بهداشت و نیز سازمان های  جهانی، اورژانس بیمارستان های خود را تکمیل و تجهیز کنیم.

سید احمدیان به برگزاری دوره های آموزشی برای کادر پزشکی و پرستاران اورژانس اشاره کرد و افزود: کارکنان مزبور باید این دوره ها را که از اهمیت خاصی برخوردار است، سپری کنند.

وی، متخصصان طب اورژانس که هم اکنون در بیمارستان های ناجا مشغول فعالیت هستند را 9 نفر عنوان کرد و گفت: هفت تن از فارغ التحصیلان این رشته در تهران و دو تن دیگر در شهرستان های کشور مشغول فعالیت می باشند که در آینده تعداد آنها بیشتر خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: داشتن اورژانس خوب نشانگر آن است که برای سلامت کارکنان خود اهمیت ویژه ای قائل هستیم.

معاون بهداد ناجا درباره "خطای پزشکی" در بیمارستان های نیروی انتظامی، گفت: خطای پزشکی، اصطلاحی است که در دنیای پزشکی رخ می دهد و درصدی است که ناخودآگاه اتفاق می افتد؛ در صورتی که خطای پزشکی از درصد پذیرفته شده بالاتر از نرم جهانی باشد، خوب نیست لذا نیازمند بررسی دقیق است که توسط متخصصان مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد.

سید احمدیان با بیان اینکه هدف این است که خطاهای پزشکی، صفر شود، گفت: اما در هیچ کجای دنیا، خطای پزشکی صفر نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز