خبرگزاری کار ایران

بهشتی مسئول صدور مجوز مطالعات باستان‌شناسی شد

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۳۸۲

طی حکمی از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اختیار ابلاغ صدور مجوزهای پژوهشی و مطالعات باستان‌شناسی شامل بررسی، گمانه‌زنی و کاوش به سیدمحمد بهشتی تفویض شد.

به گزارش ایلنا، در حکم سلطانی‌فر برای سید محمد بهشتی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمده است:

" براساس ماده 11 قانون حفظ آثار ملی مصوب 12/8/1309 و اصلاحیه های بعدی آن و نظام نامه اجرایی قانون حفظ آثار ملی مصوب 1311 و با عنایت به جایگاه مطالعات باستان شناسی در شناخت میراث فرهنگی و هویت ملی ایرانی اسلامی کشور در مقیاس ملی  و جهانی و تولید یافته های علمی در عرصه میراث فرهنگی حاصل از کاوش های علمی باستان شناسی، به منظور دستیابی و حفظ ارزشهای میراث فرهنگی و بهره برداری در آمایش و توسعه پایدار سرزمین، به موجب این ابلاغ اختیار"صدور مجوزهای پژوهشی و مطالعات باستان شناسی شامل بررسی، گمانه زنی و کاوش" به جنابعالی تفویض می گردد.

نظارت بر اجرای پژوهش های باستان شناسی طبق موازین علمی و رعایت اخلاق حرفه ای باستان شناسی و مقررات و قوانین از جمله لزوم داشتن برنامه و اجرای حفاظت بعد از کاوش با هماهنگی معاونت میراث فرهنگی بر عهده پژوهشگاه می باشد.

متعاقب این حکم صدور هرگونه مجوز مطالعات باستان شناسی توسط سایر واحدهای ستادی و استانی ممنوع می باشد."

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز